hoe overstappen naar 5 voedingen

<p>Hoihoi! ik zit momenteel met mn handen in het haar. L is nu 8 weken oud en drinkt 6 a 7 flessen van 120 cc. Ik wil eigenlijk proberen om naar 5 flessen te gaan maar hoe snel mag ik dan ophogen met de flesvoeding. Hij drinkt nu nenatal ( is 4 weken te vroeg geboren ).   groetjess</p>
 
Er is niks mis met 6 a 7 voedingen op die leeftijd. Zelfs 8 voedingen mag nog!! 
Waarom wil je persé naar 5 voedingen, nu al??
Je kan gewoon ophogen naar 150cc en kijken of je kindje dat opdrinkt en dan hopen dat je de tijd tussen de voedingen wat kan rekken zodat je op 5 voedingen  uitkomt.. maar succes is echt nog niet gegarandeerd.
Mijn jongste dochter is 8 maanden en krijgt nog 5x180cc! (7.00-11.00-15.00-19.00-23.00) Tussendoor wel fruit, brood, groente, koekje en de flessen gaan lang niet altijd meer leeg.. maar je kindje is nog zo klein, mag nog best 6-7-8 voedingen! Ze geven zelf wel aan als ze grotere flessen willen ofzo!
 
Er is niks mis met 6 a 7 voedingen op die leeftijd. Zelfs 8 voedingen mag nog!! 
Waarom wil je persé naar 5 voedingen, nu al??
Je kan gewoon ophogen naar 150cc en kijken of je kindje dat opdrinkt en dan hopen dat je de tijd tussen de voedingen wat kan rekken zodat je op 5 voedingen  uitkomt.. maar succes is echt nog niet gegarandeerd.
Mijn jongste dochter is 8 maanden en krijgt nog 5x180cc! (7.00-11.00-15.00-19.00-23.00) Tussendoor wel fruit, brood, groente, koekje en de flessen gaan lang niet altijd meer leeg.. maar je kindje is nog zo klein, mag nog best 6-7-8 voedingen! Ze geven zelf wel aan als ze grotere flessen willen ofzo!
 
Er is niks mis met 6 a 7 voedingen op die leeftijd. Zelfs 8 voedingen mag nog!! 
Waarom wil je persé naar 5 voedingen, nu al??
Je kan gewoon ophogen naar 150cc en kijken of je kindje dat opdrinkt en dan hopen dat je de tijd tussen de voedingen wat kan rekken zodat je op 5 voedingen  uitkomt.. maar succes is echt nog niet gegarandeerd.
Mijn jongste dochter is 8 maanden en krijgt nog 5x180cc! (7.00-11.00-15.00-19.00-23.00) Tussendoor wel fruit, brood, groente, koekje en de flessen gaan lang niet altijd meer leeg.. maar je kindje is nog zo klein, mag nog best 6-7-8 voedingen! Ze geven zelf wel aan als ze grotere flessen willen ofzo!
 
Als je naar 5 voedingen wilt zullen de tijden ook rond 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 worden. Dat betekent dat je kindje 4 uur tussen de voedingen moet laten overdag én al moet doorslapen van 23.00-7.00! Dat kun je echt nog niet verwachten van een baby van 8 weken.... die mogen nog heerlijk elke 2.5-3 uur drinken en s nachts ook nog minimaal 1x!
 
Hoi,   ons is het wel gelukt, we geven vijf voedingen. Drie van 135 en twee van 150, we bouwen door naar 150 iedere voeding. de tijden zijn nu 8:30,12:30,17:00,22:00,4:30. We bouwen door naar 5 uur snachts zodat we de tijden kunnen gaan aanpassen en snachts bv van 00:00 tot 7:00 kunnen slapen ongeveer. Het is vooral aanvoelen of het lukt, als de kleine eerder wakker wordt en huilt krijgt ie ook eerder eten snachts maar dit gaat eigenlijk wel goed. Hij is nu bijna 9 weken. Ik kreeg ook het advies dat je eventueel een extra voeding overdag kunt doen om dit schema met de nacht te bereiken. 
succes!
 
Oja het opbouwen maar meer voeding per fles moet je gewoon uitproberen, hetmaagje moet groeien dus stapjes van 15 erbij werkt vaak fijn. Niet te veel in 1 keer ophogen. Je merkt het snel genoeg met dekrampjes wanneer hij gewend is aan meer voeding in een fles.  
 
Waarom zou je willen afbouwen? Rustig aan, volg het tempo van je kindje. 8 flessen is echt niet zo heel gek voor zo’n jong kindje.
Waar maak je je zo zorgen om dat je met je handen in het haar zit?
 
Terug
Bovenaan