hoe overstappen naar 5 voedingen

Ik vind 8 weken nog best wel jong.. Mijn zoontje (8 maanden) had tot (volgens mij) 3 maanden nog 6 flessen, daarna heel lang 5 (terwijl het volgens de 'boekjes' al 4 moest zijn). Pas sinds kort heeft hij geen behoefte meer aan die 5 en zijn we ineens over naar 3 flessen. Maar we hebben hem hierin compleet gevolgd!
Ik probeerde in het begin alles te controleren, hem in een ritme te duwen - wilde zo graag dat ik het allemaal onder controle had. Pas achteraf kan ik zeggen dat dat eigenlijk zonde van m'n tijd was, hem volgen is veel rustiger en uiteindelijk zijn ze makkelijker in een ritme te krijgen dan zo in het hele erge begin (nu is alles op gezette tijden, elke dag hetzelfde, sinds hij een maand of 6 is). Natuurlijk zijn er kindjes bij wie het heel goed werkt, dat "pushen" (klinkt negatief, zo bedoel ik het niet) in een ritme, maar probeer het niet te forceren. Je zou eens kunnen kijken of hij op vaste tijden (7-11-15-19-23) voeding wil en dan genoeg heeft als je de voeding daarnaast wat ophoogt. Belangrijk is dat hij dan wat meer tijd tussen de voedingen gaat laten (4 uur). Verder zou ik, stel dit werkt heel goed maar hij komt wel nog voor een fles in de nacht, daar niet zo zwaar aan tillen. Gaat vanzelf over!
Afhankelijk van hoeveel je zoontje weegt kun je de flessen ophogen (dat zie je op de verpakking). Normaalgesproken is het steeds 30 ml water per keer en dan 1 schepje extra.
 
Die van mij is 2,5 maand en zit tussen 6 a 7 voedingen van 135 cc kind bepaald zelf zijn of haar tempo 
Kijk naar je kind en niet naar andere of boekje sommige kinderen hebben meer voedingen nodig en sommige niet
 
Terug
Bovenaan