Hoe pak ik dit aan...help?

<p>Beste allemaal, </p><p>Ik stel deze vraag op dit forum omdat ik graag een eerlijk advies zou willen over het volgende en misschien zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt. </p><p>Ik heb een zoontje van 1,5 jaar, en mijn vriend en ik zijn net uit elkaar. Niet omdat we elkaar niet meer zo leuk vinden maar het ligt allemaal wat complexer. Ik heb 1,5 jaar geleden mijn baan als planner opgezegd om voor mijn zoon te kunnen zorgen. Zo waren we niet afhankelijk van een kdv. Mijn ouders zijn beide overleden dus daar kon ik niet op terug vallen en Corona kwam toen ik net moest beginnen om de hoek kijken. </p><p>Nu zijn we dus uit elkaar, net een week. <br />En krijg een beetje kortsluiting bij het idee hoe ik dit allemaal moet gaan regelen. Mijn zoon is nog nooit ergens anders geweest dan bij mij, wel natuurlijk bij andere mensen maar nooit zonder mij want ik ben er elke dag voor hem. Nu zal ik weer moeten gaan werken maar hoe pak ik dit aan? Ik vind het zo ontzettend lastig om hem in een keer een paar dagen naar een kdv te brengen. Zijn Papa is een keer weg en nu moet ook nog een paar dagen bij zijn moeder weg. </p><p>heeft iemand hier ervaring mee? <br />Ik wil natuurlijk het beste voor mijn kind en dat hij zich veilig voelt, vooral omdat er zoveel gaat veranderen. </p><p>ik hoop dat er iemand reageert:) </p><p>liefs m</p>
 
Misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar ik zou me eens verdiepen in wat een kdv kost en wat je verdiend
Ik weet van sommige mensen uit mijn omgeving die er bewust voor kiezen om de bijstand in te gaan omdat dit icm met alle toeslagen meer opleverde dan werken en veel geld aan kdv betalen. Dit kan natuurlijk niet als je een koophuis hebt.
ik weet van die mensen dat zij meer in de maand ontvingen dan ik met mijn 28uur verdiende. Ben er zelf geen Voorstander van en vind het heel krom dat bijstand meer oplevert, maar misschien is dit een optie voor jou zolang je zoontje nog niet er naar school gaat

 
Heel erg bedankt voor je reactie!
ik heb wel een koophuis, dat is een erfstuk van mijn moeder en betaal echt mega weinig, daar kan ik nog geen kamertje van huren.
Dus dat is voor mij geen oplossing:)
 
Wat een ontzettend rotsituatie! Geen ervaring mee, maar misschien is een gastouder iets voor je. Het is vaak goedkoper, flexibeler, huiselijker en veel kleinschaliger (max 5 of 6 kindjes). Misschien voelt dat wat veiliger voor je kindje.
 
Allereerst wat een rot situatie... :(
Bij mijn eerste dochter zijn haar vader en ik ook uit elkaar gegaan toen ze 2 was.
Geloof me, het komt allemaal goed uiteindelijk. Je staat er niet alleen voor.
Klop aan bij je huisarts/ maatschappelijk werker/ gemeente enz enz....

En als je eenmaal in het diepe bent gesprongen dan zul je zien dat het voor jou spannender is dan voor je kleine...
Spelen met vriendjes en vriendinnetjes haalt ze ook even uit de spanning die er misschien thuis nog is.

Ik wens je echt alle rust en geluk om te genieten....nadat je alles geregeld hebt.
En dan zul je zien dat je straks reten trots op jezelf gaat zijn!!!
Girlpower ?? Zet m op mama!!! ❤️
 
Je zegt als reactie op moradora dat  de bijstand geen optie is omdat je een koophuis hebt maar zo simpel ligt het niet. Je kunt nog altijd recht hebben op bijstand ook al heb je een koophuis,hier zitten voorwaarden aan maar die kunnen ze het beste bij de gemeente aan je uitleggen.
Ze zouden de uitkering zelfs als gedeeltelijke lening kunnen geven voor als je later gaat werken.
Ik zou gewoon bij de gemeente navraag doen want voor alleenstaande ouders zijn er best wel wat uitzonderingen(ook wat betreft sollicitatieplicht enzo..)
Succes!!
 
Terug
Bovenaan