Hoe pak ik dit aan...help?

Dank voor je reactie!
ik ga morgen meteen contact opnemen met de gemeente. Het is niet zo dat ik niet wil werken. Maar om mijn zoontje nou meteen 3 volle dagen ergens vreemds heen te brengen vind ik nogal wat. Dus missshien is dit wel een optie met daarna een paar ochtenden werken:)
 
Ik zou je ten eerste adviseren om zsm een uitkering aan te vragen. Je werkt immers niet en hebt hoe dan ook inkomen nodig. De mensen bij de gemeente informeren je dan verder. Ze nemen de dag van aanvraag aan als begindata. Dan kun jij in de tussen tijd uitzoeken wat voor jou handiger is. Denk niet dat je gelijk binnen een dag een baan hebt toch?

Als je alleenstaand bent heb je sowieso recht op een veel hoger kindgebondenbudget. Als je niet veel inkomen hebt en deze grens is best hoog dan krijg je maandelijks rond de € 365 kindgebondenbudget.

Wat is weet is dat je ook vrijstelling kunt vragen om te solliciteren als je een kind onder de 5 hebt. Al lees ik aan je verhaal dat dit niet direct is wat je wilt. Is het hoe dan ook handig in het begin dan heb je genoeg tijd op eventueel wel een gepaste baan en gastouder en of kinderopvang te regelen.

Je hebt echt wel recht op bijstand met een koophuis hoor ze vragen je niet direct je huis te verkopen ofzo. Tenzij het hele hoge kosten zijn en je echt langer dan een jaar daar woont ofzo. Bij de gemeente kunnen ze je dat haarfijn uitleggen. Dus vooral geen paniek en heel veel succes en sterkte toegewenst
 
Gezien je verhaal en complexe situatie gok ik het misschien niet, maar er is geen regeling met de vader dat het kind ook daar eens heen gaat? Dan zou je die dagen ook nog kunnen gebruiken voor werkdagen.

Verder heb ik weinig verstand van uitkeringen e.d.. Misschien is er nog iemand in de buurt die geen gastouder is, maar soort adoptie opa/oma of bekende die voor klein zakcentje zou willen oppassen.

Geen idee of dat er makkelijk is, maar als iemand mij het zou vragen, zou ik best tijdelijk wat op willen passen als een bekende me dat zou vragen, heb er toch al een lopen, al is het ook maar om je zoontje alvast te laten wennen bij anderen tot je alles op de rit hebt.
 
Wat hopsakee zegt is een goede. Ik heb zelf co-ouderschap en ik werk op de dagen dat de kids bij papa zijn (wo-do-vrij) de woensdag is wisseldag. Ze zijn ei ochtend nog bij mij,zij gaan naar school en ik dan aan het werk. Op mijn werk geregeld dat ik standaard ma en di vrij ben ivm de kinderen. Was geen enkel probleem
 
Terug
Bovenaan