Hoe partner verteld?

Wij hebben de test samen gedaan! Dat vond ik een heel fijn en speciaal moment.  
Ook toen een eerder test negatief bleek was het fijn om samen te zijn.
Ik vind het testen een spannend moment van het samen zwanger worden ?
 
Bij de eerste deed ik alleen een test toen mijn man even de deur uit was. We waren al 2 jaar bezig en ik wou hem en mijzelf geen valse hoop geven. En toen hij thuis kwam vroeg ik of hij wou komen, maar hij wou eerst naar de toilet haha, maar ik zei dat dit iets belangrijker was? hij was verbaasd maar die grijns van zijn gezicht ging er niet meer af.
En bij nr2 voelde ik me al dagen raar, maar ik wou wachten tot testen als hij thuis zou zijn. Eind van de middag een test samen gedaan en gelijk positief. 
Het eerste moment dat je beide tegelijk te zien krijgen dan je zwanger bent vind ik veel fijner. Ik zou geen uren/dagen alleen ermee rond willen lopen. Je doet het toch samen allemaal?
 
Mijn partner was niet thuis. Ik ben in paniek naar mijn beste vriendin gereden en samen hebben wij een plan van aanpak gemaakt:
we hebben een letterwoord en mutje, sokken en speen gekocht. Met de letters hebben we; just relax. I am not fat i am pregnant. Smile daddy. Hieromheen zaten de attributen vastgezet en natuurlijk de positie test. 
Dit bord komt dalijk gezellig in de keuken aan de muur te hangen zodra iedereen het nieuws mag weten ?
 
Ik had een shirt voor mijn dochter gehaald met de tekst: big sister. Maar eigenlijk belde ik meteen al, of we keken samen naar de test. Zijn nu 13 maanden bezig voor een 2de.
 
Van nummer 1 heb ik de test gedaan zag een vaag streepje. Dus toen ging mijn partner kijken. Stapte terug in bed met he gefeliciteerd schat. Ik ben 3x terug gaan kijken een het klopte.
Nummer 2 we hadden een extra kinderstoel staan zo‘n ikea geval want die was handig. Maar ja ook al een stoel verhoger. Wat moet je er mee. Nou ‘s morgens getest positief eerst ons kindje "ingelicht". Toen de 2e kinderstoel gepakt daar i love mam en i love pap met baby schoentjes en de positieve test neer gelegd. Toen gewacht. Bij thuis komst snel met de neus in de studieboeken gedoken. En gewacht tot zijn reactie.
Helaas nummer 2 een miskraam.
Nummer 3 ‘s morgens getest. Ook weer ons kindje "ingelicht". Daarna boodschappen gedaan en een klein slagroomtaartje zien staan en mee genomen. Uh wat is dit dat. Had al geappt dat ik leuk nieuws had. Had daar voor ook al geappt toen was hij inmiddels thuis (na regen komt zonnenschijn en dan verschijnd er een regenboog). Ze noemen een kindje na een miskraam een regenboogkindje. Maar hij had niet goed gekeken of het niet door gehad. Want ons kindje vroeg aandacht. Dus ik liet de test zien. Toen viel het kwartje. 
 
We waren overtuigd dat er iets gaan de was, dus op zijn advies een test gedaan. De test werd zo snel duidelijk dat ik gillend huilend naar beneden rende om de test te laten zien. Tranen van geluk!  Wij vonden samen ervoor gaan samen de test doen. 
Nu 22 weken zwanger :) 
 
Terug
Bovenaan