Zo zie je, iedere man reageert anders. Nanna, het klinkt mij in de oren als cold feet! Ga eens rustig en zonder vooroordeel een gesprek met hem aan. Vraag wat hem dwars zit en waar hij bang voor is. Het is heel belangrijk dat hij er straks voor jou is, als jij hem nodig hebt. Hij moet er ook op voorbereid zijn dat jij hem helemaal verrot kan schelden en niets van hem wilt weten. Dat overkomt sommige vrouwen immers ook. Hij moet er dan op vertrouwen dat het niet persoonlijk bedoeld is en hij moet je vooral niet alleen laten. Even bij je uit de buurt gaan en daarna weer terug komen. Hij moet goed weten dat ondanks jou reacties je hem echt hard nodig zult hebben. Het grootste gedeelte van de bevalling ben je immers zonder vk, gyn, kraamhulp enz. enz.
Mijn man heeft zich niet hulpeloos gevoeld. Hij kon genoeg voor mij doen en heeft dat ook gedaan. Hij heeft het geluk gehad dat ik hem continue in de buurt wilde hebben en hij heeft mij ook goed kunnen helpen met het opvangen van de weeën. Dus dat zal naar verwachting nu ook wel weer het geval zijn.
Bedenk dat het voor je man een veel grotere overgang is straks. Jij hebt al die tijd je kindje gevoeld en er een band mee op gebouwd. Hij ziet jou buik dikker worden en voelt het kindje wel schoppen, maar dat is toch anders. Geef je man de kans en ruimte om er op zijn manier mee om te gaan, maar houd het wel bespreekbaar.
Succes allemaal!
Groetjes,
Susan
Mijn man heeft zich niet hulpeloos gevoeld. Hij kon genoeg voor mij doen en heeft dat ook gedaan. Hij heeft het geluk gehad dat ik hem continue in de buurt wilde hebben en hij heeft mij ook goed kunnen helpen met het opvangen van de weeën. Dus dat zal naar verwachting nu ook wel weer het geval zijn.
Bedenk dat het voor je man een veel grotere overgang is straks. Jij hebt al die tijd je kindje gevoeld en er een band mee op gebouwd. Hij ziet jou buik dikker worden en voelt het kindje wel schoppen, maar dat is toch anders. Geef je man de kans en ruimte om er op zijn manier mee om te gaan, maar houd het wel bespreekbaar.
Succes allemaal!
Groetjes,
Susan