Hoe reageren de papa's ???

Hoi,

Papa's kunnen in deze situatie ineens heel ander gedrag vertonen. Er veranderd ook zoveel ineens.. Een vrouw die zevert over kwaaltjes, allemaal dat gedoe rondom zwanger zijn moet gelezen en gekeken worden  en waar is de aandacht voor hem???  

Uit eerdere ervaring heb ik al de meest uitlopende verhalen gehoord, zowel positief als negatief.  

Ik ben dus erg benieuwd hoe de papa's bij jullie reageren op het hele gebeuren..

Hier (gelukkig) een papa die erg betrokken en begripvol is en nú al last heeft van "nesteldrang"! Whahaha..

Hij is al vol op bezig met de (oude)  babykamer uit te ruimen en in orde te maken. Hij wil volgende week namelijk beginnen met schilderen!

Ik vind het alleen maar leuk en geniet er erg van dat hij zo betrokken is. Hij  heeft zich destijds super goed ingelezen en weet precies wat er allemaal in mijn lijf gebeurd. Bij mijn eerste zwangerschap kwam hij al met een babygym aansjauwen toen ik nog niet zwanger was hahha!!   Hier dus een papa die niet kan afwachten totdat hij de baby kan voelen!!

Maar goed.. Hoe gaat het bij jullie thuis er aan toe?

Esmé mv Kay

(18 wk zwanger)

De papa van onze tweede kleine is eigenlijk alleen maar erg druk bezig met het veranderen van de slaapkamers. We schuiven allemaal een kamer op, dus er moet weer geklust worden tussen het werken door! Druk, druk, druk!
Het is voor ons de tweede dus papa weet al wat er gaat komen en houd zich dus met het praktische deel bezig. Dit doen trouwens veel papa's!
Gr-tjes Tammy1

Hier een hele lieve papa die heel veel rekening met me houdt.
Als het mogelijk is verschoont hij alle luiers en hij doet veel in huis!
Echt een super vent!

HEt is altijd een schat...maar nu wel extra!

Hij vergeet nog wel eens dat ik last heb van mn hormonen en reageert dan fel op mijn idioterie...maar dat nemen we voor lief.

Hij kan ook niet wachten te beginnen met het opknappen van de babykamer.. maar ik wil nog even wachten!

Groetjes

Mijn man is erg blij, maar voor hem gaat het meer leven als hij het kindje kan voelen. Was bij mijn eerste zwangerschap ook zo.
En ik heb heel erg last van hormoonschommelingen, dus dat is wel pittig voor hem. Maar gelukkig wist hij dat nog van de eerste keer.....

En verder bedenk ik de babykamer en gaan we het samen maken. Schilderen ga ik doen (ten minste de muurschildering)

groetjes Maris

Ik ben ook zo'n bofkont joh!

Mijn mannetje moppert nooit, tot de 14e week was ik niet veel waard en regelmatig werd ik al vroeg naar boven (m'n bed)  gestuurd en kwam hij, voor het in bed stoppen van  onze kindjes met ze naar boven om me lekker in te stoppen enzo.

Verder doet ie gewoon alles (wassen, eten maken, stofzuigen etc.)  en geeft ook aan: jij moet nog zoveel maanden, ik wil graag dat je daar goed doorheen komt.

Wij hebben ook bedacht om de grote interne switch uit te voeren, dus 3 kamers moeten aangepakt worden.

Daarnaast een nieuwe keuken in de kerstvakantie.We zijn bang als we dat nu niet doen, het er voorlopig niet meer van komt en het is echt nodig!

Ik ben blij dat het genieten nu echt gaat beginnen en dat er wat minder op hem aankomt, maar OH WAT BEN IK BLIJ MET HEM!!!!!

groetjes Rianne

Hier nog zo'n lieve papa,

Helemaal wild van zijn dochter (kan niet wachten om 's avonds  thuis te komen en met r te spelen) en draait zijn hand ook niet om voor een schone luier, aankleden, staartjes maken, voorlezen, troosten etc.
Douchen is echt hun ritueel samen, ze gaan elkaar dan uitgebreid wassen en Puck wil ook 'scheren net als papa'. Dan wordt ze uitgebreid ingesmeerd met bodylotion, iets da tik zelf vaak vergeet...
Tja en als ze dan een keer een combi aanheeft die ik niet zo geslaagd vind zie ik dat maar door de vingers..
Dus..hoef jullie niet te vertellen hoe hij zich op de tweede verheugt..

Liefs,Marcia mv Puck

hoi nou onze papa is al weg die kan dr blijven waar die zit noord brabant. of laat ik het anders zeggen hij al iemand 2   jaar lang  en onder tussen wat met mij er bij beginnen en net doen als ik de engiste was. maar het kwam uit dat ie dus nog een vriendin heeft wel is waar getrouwd maar toch zo'n vent hoef ik niet laat maar daar bedankt ik voor. onder tussen ging die volgens mij ook al weer vreemd later met een ander want daar woont ie inmiddels ook al weer een paar weken bij. zo'n papa hoeven we niet dus hij maakt bijna niks meer mee van de zwangerschap alleen de echo foto's stuur ik door.

hey Miran
Ik lees net jouw verhaal erg voor je
Je zal je wel belazerd voelen.
Ik vindt het heel erg knap dat je in je eentje verder gaat ,en kiest voor het kind.
Succes met de zwangerschap  
X Karin

Terug
Bovenaan