hoe reageren de schoonouders???

Hai,

Het kan nog erger hoor! Mijn vriend en ik zijn nu nog geen jaar bij elkaar en in april komt ons eerste kindje. IK had er ook de grootste moeite mee het grote nieuws te vertellen. Ik was echt heel bang, vooral hoe mijn ouders erop zouden reageren, maar ook andere vrienden en familie (Ik ben een van de eerste die een kindje krijgt).
Maar goed je ontkomt er toch niet aan en met 15 weken hebben we het verteld. Echt de zenuwen gierden door mijn lijf, en ja er werd niet overal even enthousiast gereageerd. Een hoop mensen die vroegen of ik het ging houden... of het een ongelukje was... of ze me nu moesten feliciteren. Behoorlijk pijnlijk allemaal. En ook mijn eigen fam sprong nou niet meteen een gat in de lucht. Maar de meesten zijn echt heel erg bijgedraaid en mijn ouders hadden gewoon wat tijd nodig om aan het idee te wennen. Zij waren gewoon bang dat ik met mijn studie zou stoppen, dat we nergens over nagedacht hadden. Maar goed we hadden dus alles echt helemaal op orde en nu vinden ze het maar wat leuk!
Ik moet toegeven ik ben wel wat vrienden kwijt geraakt. Die hebben niets meer van zich laten horen, nadat ik verteld had dat ik zwanger was. Tja studenten... die zitten n og teeel in het uitgaansleven, kinderen zijn ver vanhun bed. Ik was een van de weinige die altijd riep dat ik graag snel kinderen wilde. Iedereen dach waarschijnlijk dat dat wel niet zo'n vaart zou lopen.
Mijn schoonfamilie was heel blij... maar hadden een hoop rare vragen als: wie gaat het kind opvoeden. Maar goed het zijn gewoon rare mensen en we hebben om die reden ook geen contact meermet ze.

Mijn advies is. Gewoon vertellen, bered je op het ergste voor. Het kan alleen maar meevallen. En als mense botte opmerkingen maken gewoon bot terug zijn. Ik gaf telkens als antwoord met rollende ogen of een sarcastische toon: als het niet gewenst was dan vertelde ik je dit nieuws toch ook niet zo enthousiast? Of ja morgen staat de abortus gepland, (wat denk je nu zelf?) Feliciteer me morgen maar want dan heb ik het weg laten halen, (wat is dat nu weer voor rotopmerking?)

groetjes,
Wietske

Hoi hoi,

Mijn schoonouders reageerde eigenlijk helemaal niet. Ze hadden het nog helemaal niet verwacht van ons. We hadden net nog geen jaar geleden ons huis gekocht en woonden sinds dien ook pas samen. We hebben 1,5 apart gewoont omdat ik alleenstaande moeder was, en ik mijn veilig plekje met mijn dochtertje niet wilde verlaten. Mijn schoonzus was een half jaar daarvoor getrouwd dus ze hadden het juist van hun verwacht.
Wij hebben er voor gekozen om eerst een kindje er bij te nemen ivm het leeftijds verschil, mijn oudste dochter is nu 5 en mijn jongste 9 weken. Dus dit gaat dan nog.
Ze hebben heel erg aan het idee moeten wennen, maar later werden ze wel enthosiast. En nu zijn ze trotse opa en oma en is hun dochter ook zwanger.

Mijn ouders reageerde heel emotioneel, die hadden het al eerder over een 2de kleinkind gehad (ze kunnen overigens ontzettend goed met mijn vriend) maar ik was er nog niet aan toe, het ging me allemaal te snel. Ik was ook immers al een alleenstaande moeder geweest dus ik wist heel goed wat het inhielt. Maar gelukkig   ging het met de relatie na het samenwonen nog steeds toppie.

Groetjes, Ris

Hoihoi
Mijn ouders en schoonouders reageerden superblij.
Maar ze wisten ook al dat wij al 6 jaar bezig waren om zwanger te worden.
Mijn schoonmoeder is een echte moederkloek en wij  zijn haar enige kans op kleinkinderen. Mijn ouders zijn wel enthousiast op de manier die ik van hun gewend ben.Gisteren is bijvoorbeeld de kinderkamer afgeleverd en die moest in elkaar gezet worden. Teveel werk voor mijn vader, terwijl schoonvader vlot aan het werk ging en het vandaag alleen is af komen maken.
Mijn schoonmoeder heeft bijna meer spulletjes in huis voor de baby dan wij, voor het geval de kleine komt logeren. We hoeven dan niet eens luiers mee te nemen hahahaha
Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders, die het ooit te goed bedoelen, maar dat is altijd beter dan ouders die maar even enthousiast kunnen zijn en daarna de rest van de wereld belangerijker vinden...
Maar succes met het vertellen en ga inderdaad maar van het ergste uit, dan valt het altijd mee!
Groetjes RB

mijn vriend en ik zijn ook nog geen jaar bij elkaar,maar wilden wel graag een kindje.mijn schoonvader zag het al helemaal zitten als we het erover hadden,maar mijn schoonmoeder zei:ik wil best oma worden,maar voorlopig nog niet.
enkele maanden later kwamen we met het grote nieuws..stiknerveus natuurlijk.mn schoonvader was van slag van blijdschap(ging gelijk de schapen voeren)en mn schoonmoeder riep heel verrast:eek:,wat leuk!!nu het zover is vind ik het toch wel ontzettend leuk!en mijn ouders waren ook zielsgelukkig.
groetjes kari

Terug
Bovenaan