hoe regelen jullie de oppas/kdv etc.

hoi allemaal,
ik werk in de gehandicaptenzorg en draai dus wisseldiensten, dus een kinderddagverblijf is eigenlijk geen optie aangezien je dan een vaste dag moet hebben, en dat is met mijn werk niet mogelijk, en oma weet niet of ze een oppasdag wil aangezien die zelf ook nog werkt, zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen of oplossingen hebben.

ik hoor graag jullie reacties,

groetjes cindy

Hallo Cindy,

Voor mij persoonlijk is dit niet aan de orde, maar ik wil je wel graag de tip geven om eens met een gastouderbureau bij jou in de buurt te gaan praten. Ikzelf was, voordat ik ziek werd, gastouder en dat deed ik met erg veel liefde. Wisseldiensten is dan ook vaak geen probleem. Daarbij komt het voordeel dat het niet een bende kids op een kluitje is waardoor ze meer persoonlijke aandacht krijgen, en zijn de gastouders vaak zo goed in hun beroep dat de kids er al snel graag heen gaan. Mijn gastkinderen komen zo nog steeds eens in de zoveel tijd hier logeren... ;)

het nadeel van inderopvang vind ik alleen dat er een heel zooitje kids bij elkaar zit en er vaak maar 1 of 2 begeleidsters op staan.... die begeleidsters die doen het wel goed hoor daar niet van, maar de persoonlijke aandacht per kind daalt gewoon... daarbij nemen goede gastouders altijd de rol aan van ouder in plaats van oppas (die er dus alleen is als er wat mis gaat) waardoor het kind een beter thuisgevoel krijgt en je de kids ook meer dingen als waarden en normen mee kunt geven in plaats van in een kring boekjes lezen...snappen jullie mij nog ;)

bedankt allemaal voor de reacties, zat zelf ook al te denken aan een gastouder maar je hoort zoveel wisselende dingen daarover dat ik twijfelde, maar ga me dan maar is verdiepen in de gastouder bureaus bij ons in de buurt,

en het kinderdagverblijf bij ons in de buurt heeft helaas geen felxibele plekken dus vandaar dat kindrdagverblijf geen optie is,

Mijn zoon zit op het KDV en hier is het heel goed geregeld wat betreft het aantal leidsters t.o.v. het aantal kinderen. Ik vind het heel plezierig dat mijn kind met andere kinderen in aanraking komt en merk dat hij super-sociaal is en veel leert van de kindjes die net iets ouder zijn. Mijn tweede gaat straks lekker met hem mee.

@Nickynikita: termen als 'een bende kids op een kluitje' of 'een zooitje kids bij elkaar' vind ik wat raar uitgedrukt. Als KDV's echt zo met kinderen zouden omgaan, zouden ze de deuren wel kunnen sluiten.

Terug
Bovenaan