hoe regelen jullie de oppas/kdv etc.

HI,

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en mijn kindje gaat straks ook naar een kinderdagverblijf, niet naar mijn dagverblijf maar naar een andere wel van dezelfde organisatie. ik kan me niet vinden in de verhalen dat de kinderen niet genoeg persoonlijke aandacht krijgen. ik kan mewel voorstellen dat dat een indruk is die je kunt hebben als je zelf niet bekend bent met een kinderdagverblijf. de breng mamonten zijn even druk omdat we de kindjes graag voor 9 uur binnen willen hebben, dit juist om daarna de rust te kunnen brengen. bij mij op de groep werken we met maximaal 7 kindjes op 1 leidster. dat vind ik erg meevallen, gezien de ruimte en speelmogelijkheden die wij kunnen aanbieden.

mijn zoontje is eerst wel naar een gastouder geweest, ook omdat ik dat gezelliger vond, echter voelde mijn zoontje zich niet zo op zijn plek bij de gastouder en was nog te jong om dit aan te geven, hij is dus een jaar lang daar steeds heen gebracht terwijl hij daar niet wilde zijn. dat is een nadeel van een gastouder, je kunt als kindje zijnde niet op iemand anders terug vallen. wel vond ik dat zij het erg leuk aanpakte, wanedlingentjes maken, boodschappen doen naar de speeltuin, knutseltjes maken enz, echter had deze gastouder incl haar eigen kinderen ook 7 kinderen in huis, (met achterwacht). dat is best wat vooral als het regent en je binnen moet blijven.

als ik jou was zou ik heel goed op internet kijken of je referenties en forumgesrpekken kunt vinden over kdv en gastouder bij jou in de buurt, ik heb namelijk wel gemerkt, dat het per organisatie al heeel erg kan verschillen.

ik hoef er niet zo over na te denken! Altijd in de onregelmatige diensten gewerkt, zodra ik wist dat ik zwanger van de 1e was, wist ik dat dit lastig werd om mee door te gaan. Ik heb geen zin om mij in allemaal bochten te wringen om oppas te regelen. Daarbij misschien nog onrustige kinderen krijgen ook!
Tijdens mijn verlof heb ik ontslag genomen. Na een 1/2 jaar ben ik in de thuisondersteuning bij een verst. geh. jongen gaan werken 2 middagen in de week! Ik kan hierin mijn draai niet vinden en mis collega's..Vanaf 1 okt. stop ik hiermee. Ik blijf dan thuis, als deze baby wordt geboren is de oudste nog geen 1,5 jaar! Thuis hebben wij een agrarisch bedrijf, daar ik ook zat te doen!
Mijn tijd komt wel weer! En dan ga ik weer lekker "ouderwets" bij een woonvoorziening werken! Nu zijn eerst de kinds aan de beurt!!

Hallo Cindy,

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en uitgerekend op 9 februari. Ik wil graag bij mijn kindje zijn dus heb ik besloten om thuis te werken.
Ik heb de afgelopen 4 jaar gewerkt als gastouder en wil dit blijven doen. Ik ga dus opvang bieden bij mij thuis. Ik heb een ruime woning dus beschik over een aparte speel- en slaapkamer voor de gastkindjes. Ik ben vrij flexibel dus nachtopvang is ook mogelijk.
Ik woon in Den Haag.
Als het je iets lijkt kan je contact met me opnemen.
Busra
06 81 500 117
elagozlum2003@msn.com

Hooi,
ik ben van het jan forum maar had ff niets te doen;)
Ik werk ook in de gehandicapten zorg en kan regelen dat ik 2 vaste dagen vrij ben. Misschien kan jij dit ook regelen? Ik ga werken op dins/woens en dond en in het weekend is mijn vriend gewoon thuis dus dan is het geen probleem.

Wel baal ik een beetje dat er bij ons dagverblijf ook geen flexibele tijden geboden worden, nu moet ik betalen voor 3 x 9 uur terwijl die kleine er maximaal van 8-4 zal zitten op de langste dag. En nu willen ze de kinderopvangtoeslag ook nog eens gaan verminderen :(

Succes ermee! Misschien kan je voor een paar uurtjes beroep op iemand doen? ouders/familie/vrienden?
Ik werk nl wel eens diensten van 6.30-10.30 en dan zou ik opvang nodig hebben van ongeveer 8.30 tot 11.00 voor die uurtjes ga ik miss ook iemand vragen als het te duur wordt de kinderopvang!

Terug
Bovenaan