Hoe rekken jullie die tijd???

Hee hallo allemaal,
Ik weet niet of het volgende alleen ons probleem is, of dat jullie hier ook enigszins last van hebben.

Tygo zijn dagschema is ongeveer als volgt:

07.30 fles van 150 ml met 5 schepjes + 1 ½ schepje nutrix
Direct weer in bed en slapen tot 09.00
10.30 LIGA met wat diksap (zo'n 120 ml flesje)
11.45 broodje
12.00 fles van 210 ml met 7 schepjes
HIerna slapen tot 14.30
15.00 fruithapje (heel potje van 6 mnd) met een flesje thee (120 ml ongeveer)
16.45 tot 17.45 slapen
18.00 groente (heel potje voor 6 maand)
hierna een toetje van 2 à 3 eetlepels biogarde
19.15 naar bed tot 20.30
20.30 laatste fles van 180 ml met 6 schepjes en 2 schepjes nutrix

Het "probleem" is als volgt. Als hij in de namiddag moe wordt en ik hem naar bed breng, slaapt hij pas na een kwartier of twintig minuten. Een half uurtje later moet ik hem haast al weer wakker maken voor de groente. De tijd rekken gaat heel moeilijk. Hij ordt dan echt heel chagrijnig en eet dan slecht. Hij heeft zelfs al eens zijn avondeten er weer uitgespuugd, waarschijnlijk door vermoeidheid. Het is dus ècht maar een hazeslaapje, maar blijkbaar wel nodig.

Hoe zit dit bij jullie?
Rekken jullie totaan het avondeten, of doen jullie kindjes ook nog een na-middag-slaapje? Het is een ontzettend lastig slaapje, helemaal als je even weg wilt nog 's middags, of als ik hem ophaal bij de oppas vandaan. Hij is dan eigenlijk tè moe om nog te slapen. Alsof hij er al overheen is.

Ben benieuwd hoe dit bij jullie zit.
Groetjes happyM

Lukas doet eigenlijk nog maar twee slaapjes per dag, soms drie. Als het zo uitkomt dat hij voor zijn avondeten naar bed gaat (hij krijgt om 17.30 uur) dan laat ik hem gewoon liggen totdat hij wakker wordt. Als hij om 18.30 nog niet wakker is dan maak ik hem wel wakker, hij krijgt dan zijn avondeten en om 19.00 uur tot 19.30 uur zijn laatste fles en dan naar bed. Langer red hij niet.

Als fles en avondeten dicht op elkaar zitten en hij daardoor minder drinkt vind ik dat niet erg. Ze hoeven vanaf 7mnd maar ongeveer 500 cc melk per dag en hij drinkt veel meer dan dat.

Annemieke

Ik laat Yoëll ook door zijn groentehap slapen, ALS hij slaapt. Vaak pikt hij het niet om een half uur tot een uur voor zijn eten in bed gelegd te worden.
Hij heeft volgens mij de regel, zonder eten niet slapen.

Het is opzich ook niet heel erg, want zo went hij ook wel een beetje aan als je een keer wat vroeger of later bent met zijn groente.

Pauline

Mirthe slaapt maar 1 keer als ze al slaapt. Maar als ze aan het eind van de dag vervelend is en eigenlijk toe is aan een warme prak en der bed...rek ik dmv een soepstengel. En dan in de kinderstoel naast me terwijl ik aan het koken ben (met gepaste afstand van het gevaarlijke spul natuurlijk) Als ze na der prakkie erg moe is doe ik haar ook wel eens naar bed terwijl we nog niet klaar zijn met eten....zo'n chagerijn aan tafel schieten we niets mee op. Gelukkig begrijpt mijn zoontje het wel dat hij dan even alleen verder moet eten.

Ons schema verloopt vaak niet zoals ik het gepland had... En ik doe het dus ook gewoon niet meer...het plannen dus. Stef is er geloof ik wel aan gewend dat we geen schema hebben en geeft het gewoon zelf goed aan. Als hij slaapt terwijl ik hem eigenlijk eten zou willen geven, dan krijgt hij gewoon later (of eerder) eten...

Liefs Annet

Matthijs houdt het echt niet langer vol dan 18.30 uur, dan krijgt hij zijn laatste fles en gaat slapen. Ik vind 20.30 uur wel laat hoor om te gaan slapen!....

Als Tessa moe is, gaat ze lekker naar bed en gooien we gewoon het schema om. Ze houdt het nog niet vol om vanaf 15:30 wakker te blijven tot de laatste fles. Vaak gaat ze  om 18:00  nog ff naar bed en om 20:00 / 20:30 krijgt ze dan nog een fles.. Maar het verschilt ook per dag, gister hield ze het wel heel lang vol en sliep ze pas om 20:30, kon er nog net een fles ingieten en toen lag ze uitgeteld in bed.

Met name de dagen (2) dat de naar KDV gaat is ze moe als ze om 17:00 thuiskomt en gata ze vaak nog even een dutje doen voordat ze gaat eten. Dan maar geen groentehap die dag, nu mist ze het toch nog niet echt!

groeten
Lisenka

Hi,

Ons mannetje (8 maanden) slaapt 3 keer per dag in principe.
's morgens van 10:00 - 12:00 uur, van 14:00 - 16:00 en van 18:00 - 19:30 uur. Hij slaapt natuurlijk niet de volledige tijd, maar dan ligt hij vaak te kijken, te kletsen en met zijn knuffel te spelen en de mobiel kan hij zelf aan en uitzetten. Zo vermaakt hij zich prima.

Groetjes Charlotte

Terug
Bovenaan