Hoe rekken jullie die tijd???

Kian slaapt ook vaak om 16.30 uur nog even een uurtje. Dan krijgt ie daarna z'n groentenhap. Maar soms red ie het wel en dan krijgt ie rond 17.00 z'n warme eten en dan gaat ie rond 19.30 naar bed. Maar net hoe het uitkomt en hoe hij zich gedraagt.
Liefs Nelleke

hoi hoi,

Je kan ook de groentehap om half 5 ofzo geven...las je bijvoorbeeld fruit 's ochtends doet en flexibel om gaat met wel of niet een liga, alleen een liga  als je groente dus om 18:00 geeft en als je om half 5 geeft, gewoon geen liga?
Wij hebben helemaal geen vaste tijden met alles, ik kijk per dag, probeer wel tussen de 1e en 2e fles de fruithap te doen, maar verder verschilt het eigenlijk per dag...hij wordt ook niet op vaste tijd wakker.

Succes ermee!

groetjes leetje 1981

Hoi hoi,

Twan's schema is als volgt:

07.30 uur fles 180 cc met 6 schepjes nutrilon
08.30 uur naar bed tot 10.30
10.30 uur fruithapje, vers of half potje 6 mnd
12.00 uur brood en fles 180 cc met 6 schepjes nutrilon
13.00 uur naar bed tot 15.30  
16.00 uur liga en fles 120 cc met 4 schepjes of diksap. Hij vindt diksap niet zo lekker
17.30 uur groente, met de pot mee of heel potje.
19.00 uur  fles 180 cc met 6 schepjes nutrilon en 6 schepjes rijstebloem.
naar bed.

Twan is 7 maanden.
Succes ermee, en ik moet zeggen dat ik 20.30 uur ook wel laat vindt om te gaan slapen. Twan ligt hooguit om 19.30 uur in bed.

Groetjes Maaike

Yoëll gaat ook om 20.30, na zijn laatste fles, slapen.
Als we hem eerder geven gaat hij om 00 uur spoken en dan de hele dag door

Hee hoi meiden,
bedankt voor jullie reacties. Ik vind het heel moeilijk nog. De fruithap is nèt sinds anderhalve week van de ochtend naar de middag verschoven, zodat hij niet zolang met een lege maag hoeft te rekken aan het eind van de middag. De fruithap vult namelijk nèt iets meer dan een LIGA.
Ook eet Tygo 's avonds met ons mee aan tafel, wij eten tussen half zes en zes uur.
Ach... ik denk dat we het zo nog wel een poosje volhouden.

Maar hebben jullie kindjes dan niet last van een mega-volle buik? Als ze binnen 2 uur tijd èn de warme hap krijgen, èn de avondfles? Tygo heeft wel eens alles weer uitgekotst omdat het te dicht op elkaar zat. Dus een 200 potje met toetje na en binnen anderhalf uur de 200 ml pap-fles....

Dus ik mòet hem wel om 20:30 pas de pap-fles geven volgens mij...

Morgen naar het CB. Ben nieuwsgierig naar de lengte en het gewicht. Ook stel ik bovenstaande vraag daar en ik kijk ook wel even wat hun zeggen.

Nogmaals bedankt,
groetjes happyM.

Hoi hoi

Stef eet meestal met ons mee. En daty is pas rond half zeven...
Ongeveer een uur daarna krijgt hij al zijn avond-fles en die gaat er meestal moeiteloos in. Waarna hij dus lekker naar zijn bedje gaat.... Misschien kan je het toch eens proberen...

Liefs Annet

Ik heb bij Tess ook niet een echt schema, het ligt er net aan hoe laat ze voor de eerste fles komt en vanaf dat moment plannen we de dag.

Groetjes sandra

Terug
Bovenaan