Hoe richt je een kinderkamer in voor een tweejarige dochter?

Onlangs zijn mijn man en ik verhuisd van een klein appartement naar iets groters en nu vragen we ons af hoe we een kamer voor onze dochter kunnen inrichten, ze is al 2 jaar oud. We dachten erover om de muren roze en groen te verven, maar zal dat matchen? De tweede vraag is waar u meubilair kunt krijgen dat comfortabel en veilig is. Een oude buurvrouw adviseerde mij meubels te kopen bij wnm-group.nl en zegt dat ze daar een bed heeft. Ze zei dat ze zich op hun gemak voelden. Waar bestel je bedden, kledingkasten en ander meubilair? Help alstublieft
 
Qua kleur combi’s moet je niet aan mij vragen haha ik ben er niet zo goed in

Meubels, wij hebben gewoon alles van Ikea. Weet je wat het is, tegenwoordig is er eigenlijk niet echt meer iets wat onveilig is. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ze slapen hier van jong tot oud op ikea bedden en hebben ikea meubels.
Alleen de oudste heeft een handgemaakt bed. Door meubelmaker gemaakt, maar daar hebben we alleen maar troubles mee en het kraakt gigantisch
 
Wij hebben het peuterbedje 2e hands op marktplaats gehaald. Onze dochter had met 2 al een zeer uitgesproken smaak, dus vraag vooral aan het kind zelf wat het leuk vindt.
( we hebben van het peuterbedje eerst de foto op marktplaats laten zien, en aan haar gevraagd of ze dat mooi vond. Was meteen enthousiast, maakt overgang ook meteen veel makkelijker.)
 
Laat je dochter vooral zelf kiezen. Veel woonwinkels hebben interieur voor kinderkamers, en je kan ook via Google winkels vinden.
 
Onlangs de kamer van onze zoon(net 3 jaar) verbouwd. Qua kleuren hebben we hem een aantal opties gegeven en mocht hij meehelpen met schilderen. Kledingkast en speelgoedkast (godishus en kallax 4 vakken) van ikea, bed van ok-junior(speciale maat ivm kleine kamer). Ook bij het in elkaar zetten van de meubels heeft zl geholpen. Is mede daardoor echt zijn kamer geworden.

Vindt groen en roze goed bij elkaar kunnen mits de juiste tinten. Op google genoeg inspiratie te vinden
 
Terug
Bovenaan