Hoe slapen jullie kids s'nachts?

Heey

Vraagje: hoe slapen jullie kids s'nachts?

Noa slaapt nu al bijna twee weken slecht, meestal word ze rond middernacht wakker en gaat ze vrijwel direct huilen, als je niet op tijd   bij dr bent gaat het huilen over op hysterisch gekrijs we tillen dr dan op om te troosten vaak valt ze meteen weer in slaap om vervolgens 10 minuten later weer het zelfde te doen vaak zijn we dan 2 uur verder voor ze echt weer slaapt.
Dit is echt eff wennen voor ons omdat Noa altijd wel goed geslapen heeft.

Ze slaapt alleen smiddags nog maar  2 uur en zelfs dat vertikt ze de laatste tijd regelmatig.
Dat vind ik op zicht niet zo erg als ze s'nachts maar goed slaapt.

Iemand tips?

Groetjes Chantal

Hallo,

Hier een mama, waarvan haar kleintje vreselijk goed slaapt.
Hij gaat s'avonds om half 8 naar bed en slaapt tot s'ochtends 9 uur half 10.
Soms word hij wel s'nachts wakker met een gil. Dan is hij echt aan het dromen. Als ik dan op zijn kamertje kom, dan slaapt hij eigenlijk nog, maar huilt wel heel erg. Ik pak hem dan op en troost hem, op zijn kamer, tot hij rustig is en leg hem dan weer op bed. Het is wel eens voorgekomen, dat hij echt wakker werd en toen ik hem weer terug legde, hij begon te huilen. Ik ben toen naar beneden gegaan en na 3 minuten weer na boven gegaan om hem opnieuw te troosten. Daarna was het over. Het kan zo zijn, dat jij denkt dat hij klaar is met huilen en dat het kind eigenlijk er nog een beetje in zit, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan is  er een  kans dat je het kind te snel terug legd. En zodoende het weer begint te huilen.

Succes

Hier ging het slapen heel goed, maar sinds een paar weken, denk een week of drie, is het een groot drama.
In zijn slaap huilt hij zo erg, en krijgen hem dan niet goed wakker...
Vind dat zo vervelend om te zien.
Vaak hou ik hem tegen mij aan geklemd (hij 'stoeit' dan namelijk) en zing zachtjes liedjes voor hem, tot hij helemaal rustig is, leg hem in zijn bedje en wrijf nog een tijdje over zijn rugje tot het nasnikken ook over is.
Vaak is het zo een 1 of 2 keer per nacht, maar ben er wel dan een half uur tot een uur zoet mee.
Pfff, heb overdag dan minder energie en probeer dan vaak even een dutje te doen als hij ook op bed ligt.

Het valt mij wel op, dat hij dit vaak heeft als er overdag iets spannends voor hem is gebeurd, zoals visiste geweest (die hem natuurlijk willen kussen, aaien etc, grrrr laat hem dan denk ik)
of weggeweest waar het druk is, of iets doen wat helemaal nieuw is, of als ik zelf die dag ben weggeweest.

Zal wel aan de leeftijd liggen (hoop ik in ieder geval) hij is nu ruim 15 maanden en het zal wel over gaan (denk ik)

liefs marina

Hoi,

Hier is het de afgelopen 2 maanden echt een ramp geweest. het begon leuk met zijn tandjes(kiezen) daarvoor geen vuiltje aan de lucht en mijn kleine prins sliep overdag nog 2x 2 uur en in de avond ging hij netje om 19:00 slapen. Maar al snel was dit afgelopen en sliep hij overdag niet of nauwelijks om dan laat in de avond pas in slaap te vallen en midden in de nacht nog eens leuk verder te gaan. Dit heeft weken aangeduurd en de wallen onder mijn ogen werden steeds groter. ik wist me geen raad en vroeg me af HOE DIT NOU KON. Zo ineens een omslag. Ook was hij zelf overgeprikkeld en stik chagerijnig door slaap tekort. Dus heb ik sinds 2 dagen het roer omgegooid en alles in een heel strak schema gebracht met 1 slaapje en geen prikkels. het is vechten om hem in dit ritme te krijgen maar het brengt zijn vruchten af. Hij is vrolijker slaapt nu in d emiddag weer goed en wordt snacht's niet meer wakker. Wel spookt hij nog veel tot laat in de avond. (22:00) maar dat kan me niet zo veel schelen. na paar x gewaarschuwd te hebben geeft hij het uiteindleijk op.

dus succes en een strak ritme heeft hier gewerkt

gr van Mariska en Zifjon (16 maanden)

Eigenlijk verloopt de dag hier al in een regelmatig ritme, ook het ritueel voor het slapen gaan is tot in detail iedere dag hetzelfde;

Smorgens uit bed een broodje of een fles bambix
dan aankleden
spelen in de box
halverwege de ochtend weer drinken met iets erbij
dan weer spelen in de box, om 12 uur eten met drinken en fruit
dan gelijk naar bed voor middagdutje, ook al slaapt hij niet maar ligt hij gewoon te spelen hij moet toch naar bed
haal hem er dan om half 3/ 3 uur uit
weer wat drinken
uit debox spelen of wandelen of fietsen
5 uur warm eten
half 7 douchen
7 uur naar bed volgens slaapritueel

soms ga ik natuurlijk wel eens weg, maar probeer dan wel dit schema aan te houden, als ik een xtje op de koffie ga, probeer ik er wel naar te kijken, behalve als ik eens een keertje ga winkelen dan kan het natuurlijk niet.
maar over het algemeen ben ik eigenlijk de hele week wel thuis.
Dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen denk ik... maar jah...
effe volhouden en het zal heus wel eens een keer overgaan.

liefs marina

Hey! Hier ook even een iets mindere periode met slapen. Leah wordt vaak 1-2x per avond/nacht wakker. Soms lijkt het of ze heeft gedroomd. Eerst nam ik haar dan even bij me in bed, maar dat is geen succes. Dan is het feest!! Tegenwoordig geef ik haar vaak een flesje drinken (water of diksap) en dan gaat ze (meestal) wel weer slapen.
Er zitten aardige knobbels bij haar kiezen, dus soms denk ik dat ze daar last van heeft, maar misschien is het gewoon ook een fase; ze ontdekken op dit moment zo veel en 's nachts moeten ze dat verwerken, ofzo?
Ik moet zeggen dat het nu al beter gaat dan een paar weken geleden.

Heey allemaal,

Bedankt voor de reactie's!

Hier is het vannacht eindelijk weer eens goed gegaan!
Misschien was het wel weer een fase of enge dromen waarvan ze bang werd.
We hebben hier altijd een vast ritme gehad en ze gaat altijd om 19.00 naar bed.
Ik hoop dat het hier rustig blijft want mijn energie begon een beetje op te raken.
Ik ben alleen bang dat het van korte duur is want op 3!!! plekken komen kiesjes door!
Arme meiske!

Ik hoop dat jullie kids weer lekker rustig doorslapen!

Groetjes Chantal Noa is trouwens 16 maanden.

Hai Chantal, gaat het nog steeds beter?
Hier ook meestal 1x per nacht wakker. Vaak begint Leah tegenwoordig om kwart over 5 te spoken en vindt dan dat de dag is begonnen (baal, baal, want er liggen nog 3 andere kids te slapen en die horen echt alles). Meestal probeer ik dan al wat borstvoeding te geven ipv 7u, en leg ik haar daarna weer in bed te slapen. Alleen lukt het dan natuurlijk niet meer goed om echt in slaap te komen voor mij..... tsja. Er komen ook kiesjes aan, dus hopelijk hangt het daarmee samen.

Terug
Bovenaan