Hoe slapen jullie kindjes 's nachts?

Volgens het CB slapen kindjes 's nachts met zo'n 3-4 maanden door. Mijn dochtertje absoluut niet! Ik geef nog minstens 2 voedingen 's nachts en afgelopen nacht was ze echt elke 2 uur wakker. Denk dat we weer richting een sprongetje gaan...

Maar hoe slapen jullie kindjes? Mijn dochtertje gaat rond 19.30u naar bed en wordt dan meestal rond 23u wakker en rond 3u. Afgelopen nacht was het 22u tot 23.30u, 2u, 4u, 6u en om 7u moesten we weer op. Gelukkig zijn niet alle nachten zo...

Hey,

Het is maar goed ook dat niet alle nachten zo zijn, want dan ben je heel snel "op".

Dani slaapt vanaf week 10 al door. Ze kreeg toen de laatste voeding rond tien uur en dan de volgende ochtend om 7 uur. Ze krijgt vanaf half augustus de laatste voeding om 7 uur en dan rond half 8 naar bed. Ze slaapt dan ook tot de volgende dag 7. Ze is de laatste week wel een paar keer wakker geworden en had ik het idee dat ze honger had. Ik had al een paar dagen het idee dat ze niet voldoende dronk omdat ze heel erg onrustig was. We hebben daarom nu sinds 2 dagen 's avonds om 7 uur fles gegeven en dat gaat goed. Het zal (helaas) wel niet zo lang meer duren dat ze helemaal geen BV meer krijgt. Vind het wel HEEEEL erg jammer maarja het is niet anders. Ze heeft ruim 7 maanden gehad en daar ben best trots op.

Groetjes Patries

mijn dochtertje krijgt om half 8 haar laatste fles, dan lekker in bad en meestal ligt ze er rond half 9 in, dan slaapt ze meestal tot uurtje of half 8
soms is ze wat eerder wakker maar dan ligt ze gezellig te brabbelen in bed
na haar fles speelt ze meestal een uurtje en dan gaat ze weer terug tot uurtje of 10
dan fruit en smiddags een boterham rond 12 uur weer naar bed tot 2 uur
om 4 uur een warme hap en rond half 5 weer naar bed tot uurtje pf half 7
kortom ze slaapt nog best wel veel maar ja als ze het nodig heeft, van mij mag ze!
groetjes

Hoi,

Ons dochtertje gaat tussen 19.30 en 20.00 naar bed. Om 22 uur krijgt ze nog een laatste fles met 3 schepjes rijstebloem. Wij eten 's avond vrij laat en zij dus ook (rond 18.30) en als ze dan om 19.30 al weer een fles moet hebben drinkt ze bijna niets.
Ze slaapt meestal door tot 6-7 uur 's morgens. Maar het was 2 maanden geleden dat ze om 5 uur echt een fles moest hebben. Daarna sliep ze dan wel weer door. Dat was voor mij al vermoeiend. Hoe doe jij dat? 3-4 keer per nacht eruit om te voeden pff petje af hoor!
Overdag slaapt Laura rond 11.30-13.30 en van 15.30-17.00. Daarna blijft ze wakker tot 19.30. Op het kdv slaapt ze iets andere tijden en vaak ook nog 3 slaapjes.

Groetjes

Hoi,

Nou ik kan denk ik ook rustig aan zeggen dat Mirthe doorslaapt...
Al heeft het even geduurd en heeft ze lang gehuild 's nachts.
Maar hoe onze dagen er nu ongeveer uitzien:

19:00 de fles, 19:15/19:30 naar bed
En rond 6u wakker, fles en weer slapen tot ongeveer 7:30-8:00.

Overdag slaapt ze vaak 1,5- 2 uur in de ochtend en in de middag ook ongeveer 2 uur.

En als ze maandag naar het kdv gaat is ze chagrijnig... tsja dan mag ze niet meer slapen na haar ochtendfles, dus helemaal uit haar ritme!

Maar nogmaals het lootp nu ongeveer anderhalve week zo, dus ik juig nog niet te hard!

Liefs sabina

nou.. hier geen doorslaper hoor!
de borstvoeding is teruggebracht naar 's morgens en 's avonds.
de rest is of fles of bijvoeding.

swen gaat meestal rond 20 uur naar bed. maar omdat hij niet meer genoeg heeft aan die borstvoeding, krijgt hij een paar uur later (wanneer hij wakker wordt) nog een fles.
en heel vaak wordt hij dan 's nachts nog een keertje wakker voor een slokje borst.

ach ja... ik slaap wel weer als swen het huis uit is! hahaha

@Carina, merk je dat hij beter slaapt op de KV? Ik zit er namelijk ook aan te denken om de voeding rond 23u te vervangen door een fles KV om te kijken of ze daar meer verzadigd van is.
Drinkt Swen nu wel goed uit de fles? Fijn voor je joh!

Eveline slaapt niet slecht, maar wel niet zo veel en ook een beetje wisselend...

Ze begint ergens tussen 20:00-21:00 uur aan haar nacht tot de volgende ochtend 7:00 uur. In die tussentijd krijgt ze 2-5 voedingen, dus van doorslapen is hier ook zeker geen sprake. Meestal zit er 3-4 uur tussen, soms een keertje 5. En soms ook een nacht om de 2 uur.

Gemiddeld genomen heeft ze sinds ze 7 maanden is iets vaker een 'goede' nacht (1 voeding tussen 0:00-6:00 uur), daardoor waren het er altijd minstens 2.

Overdag slaapt Eveline in het totaal 1,5-3 uur, verdeeld over 1-3 slaapjes. Het is hier echt iedere dag anders...

Terug
Bovenaan