Hoe slapen jullie kindjes 's nachts?

@Mmmh: ik geef flesjes afgekolfde mm overdag, maar heb ook wel eens KV gegeven als ik niet genoeg gekolfd had (vooral in late avond)... en dat maakte bij ons geen reet uit! Ze kwam 2-3 uur later rustig weer voor een volgende voeding.

ik geloof ook niet dat het veel uitmaakt kv of bv.
wat ik wel weet is dat door het afbouwen overdag, ik gewoon niet zoveel melk meer heb.

ik heb geprobeert de hele avond en nacht dan de borst te geven, maar hij kwam op een gegeven moment ieder uur.
ik ben toen na de avond bv een fles gaan geven. daar slaapt hij wel weer een aantal uren op en dan geef ik meestal nog 1 a 2 bv 's nachts.

ik ga nu bij de fles een schepje voor hongerige baby's doen. kijken of dat wat uitmaakt...
swen is namelijk erg actief en heeft gewoon wat meer nodig dan andere baby's heb ik het idee.
proberen kan geen kwaad he!

de fles pakt hij nu gelukkig wel goed. het is een speciale fles, maar zolang het werkt....

groetjes

Tja, Yinthe is ook erg actief en loopt qua ontwikkeling ook gewoon een paar maanden voor. Ze zet nu al stapjes in de box...zucht...
Daardoor heeft ze ook wel meer nodig en ook meer mama-honger denk ik. Gisteren heeft ze voor het eerst sinds tijden weer eens 5 uur achtereen zonder een voeding geslapen! Vervolgens was ze wel van 01.30-02.30u wakker (gaap), maar het begin is er! Dat wakker zijn komt volgens mij door het nieuwe sprongetje. Was al de 2e nacht namelijk. Hopelijk gaat dat snel over...!
Overdag slaapt ze ook heel wisselend net als Evelien. Meestal 's ochtends 1,5 uur en 's middags nog een keertje. Maar op het KDV slaapt ze gerust maar 2x een half uurtje.

Hoi,

Ik geloof niet zo dat kindjes die voorliggen "meer"nodig hebben! Of ene kindje nu actief is met lopen, kruipen of tijgeren dat maakt helemaal niets uit!

Bovendien loopt ene kindje vrijwel nooit met alles voor! Het ene kindje loopt voor qua motoriek, de ander met babbelen en weer een ander mt de fijne motoriek!
Maar dat ter zijde!

Hier nog volleidge BV. Om 19:00 krijgt ze voeding. EN dan als ze wakker wordt ergens tussen 22 en 23 weer. s nachts wordt ze de laatste tijd vaak wakker. Met een speentje is ze dan weer tevreden. De mellkbar is hier in ieder geval 's nachts gesloten!

Overdag krijgt ze nog ongeveer 4 maal BV en verder eet ze met ons ritme mee. Wel zo handig een gezellig!

Thomas slaapt al door sinds hij 6 weekjes oud was.

Rond 19.00-19.30 krijgt hij zijn laatste fles en dan slaapt hij de klok rond.
Helaas is hij de afgelopen dagen snachts wakker geworden en niet stil te krijgen.. Alleen met wat melk is hij stil. Irritant want ik heb er geen zin in om dit iedere nacht te doen. Straks komt ie in dat ritme, dat is niet de bedoeling.
Maarja als je kind al een uur hard huilt en je alles geprobeerd hebt om hem stil te krijgen ( lopen.. schone luier.. tandjesspul, want die zitten er ook weer aan te komen volgens mij) en niks werkt..dan geef je uit nood een flesje (willen zelf ook graag slapen om half 3 snachts)
Misschien een sprongetje?

Ik denk dat kindjes die erg actief zijn meer verbranden en daardoor wellicht meer nodig hebben!
Dat is voor ieder kind anders.

En tuurlijk ontwikkeld ieder kind anders en loopt het misschien voor of achter.
Ik vind het het belangrijkste dat Thomas zijn eigen ritme bepaald, wij stimuleren hem daar niet in omdat hij zichzelf snel ontwikkeld.
Zowel het CB en de Fysiotherapiste zeggen dat Thomas fysiek en mentaal 3 maanden voor loopt. Ach... wie weet wat de toekomst brengt en is hij straks met andere dingen langzamer. We zien wel.

Ha Elise, hier nog eentje die al een paar nachten aan het spoken is...pff heb het aardig gehad! Van t weekend 2x van 22u tot 1.30u wakker en wel slapen in je armen, maar in bed ho maar. Denk ook dat het een sprongetjes is en ook de vele indrukken van de dag.

Over Yinthe hebben ze hetzelfde gezegd bij het CB en ook dat ze daardoor meer kan huilen, moeite kan hebben met slapen e.d. Ik volg ook haar eigen ontwikkeling, stimuleren zeker niet want van mij mag het wel wat langzamer gaan! Maar ik denk dus zeker wel dat ze daardoor ook 's nachts mij af en toe nodig heeft. Mama-honger! Maar vermoeiend is het wel!!

Inderdaad ieder kindje is anders, dat is toch juist leuk! Het zoontje van vrienden van ons is drie maanden ouder, staat nog niet, maar zegt al wel een tijdje woordjes heel gericht. Erg leuk ook!!
Dus ja, alles heeft wel wat.

Terug
Bovenaan