Hoe slapen jullie?

A

Anoniem

Guest
hai meiden,
Zo heel af en toe kijk ik s'nachts eens op de klok en blijk ik zomaar 4 uur achter elkaar geslapen te hebben. Dan kan ik haast niet verder slapen van de opwinding, want jee, zou ik dan toch eens voldoende nachtrust krijgen.....

Maar meestal verloopt het anders...
Het begint met inslapen. Het zuur komt dan in golven omhoog en er zijn minstens 2 Rennies nodig om het weer wat te luwen. Dan de onrustige benen, nog maar eens bewegen, weer een keer, nogmaals. Manlief diep in slaap en lekker zijn zware armen op mijn zere rug gooien terwijl ik net aan het indommelen was. Met veel moeite van me af geduwd.  Nog maar een poging tot inslapen.  Of zal ik eerst gaan plassen? Nee, gewoon negeren, ik hoef heus niet. Of toch?

En dan de rest van de nacht.... Minstens drie keer eruit om te plassen. Hee, wat leuk, de baby beweegt. Even van genieten. En hij blijft bewegen, en bewegen. Tuurlijk, heel bijzonder, maar ook leuk overdag als ik niet wil slapen. Ik doezel weer in. Totdat ik kermend uit bed spring: KRAMP!!!! Auw , auw, wat doet dat toch zeer!
Ik rek braaf de kuitspier, waardoor de kramp aan de achterkant verdwijnt en er aan de voorkant weer inschiet. Er zit niks anders op dan een wandelingetje door ons huis te maken. Rond 5 uur weer wakker. O nee, ik heb honger... Een slokje water om het hongergevoel te stillen. Helpt niet, kan er beter uit om wat te eten, plakje ontbijtkoek. Rond 6 uur val ik weer in slaap. Om 20 minuten later wakker gejoeld te worden door ons zoontje: "JOEHOE! Ik ben wakker hoor, mijn ogen zijn open!"
En de dag is begonnen...

Zo, dat schrijft even lekker van me af. Gelukkig is het niet elke nacht zo erg, maar ze zitten er regelmatig tussen. En ik ben vast niet de enige, hoe slapen jullie?

groetjes Soela

hoi soela,

Hier nog eentje die de nachten graag anders wil indelen..
Lig je lekker in bed en dan begint er van binnen een heel trappelfestijn, een heerlijk gevoel maar eigenlijk wil ik ook wel slapen, maar dan heb je nog een snurkende vent naast je liggen. Eerst die maar weer een paar porren geven en dan toch maar gaan proberen.
Vaak 's nachts wakker worden van kramp in de kuiten of zere benen en als dat dan gelukkig weer voorbij is, hoor je vanuit de andere slaapkamer gekreun. Nee he hij (zoontje) is weer wakker. Doordat hij net in een grootbed ligt valt hij niet gelijk weer in slaap, dus dan daar maar weer heen. Gelukkig gaat vriend lief er vaak uit, als de wekker niet te vroeg staat zodat ik me weer kan omdraaien.
Als we aan het varen zijn, dan gaat vaak rond half 5 / 5 uur de wekker weer, dus bed uit, ankers omhoog en daarna weer naar bed.
Maar doordat ik dan al weer even buiten heb gelopen, duurt het in slaap vallen zoweer een half uur.
En rond 6 uur is het weer feest in de tent want dan heeft de kleine vent zijn slaap weer uit.

Gelukig kan ik als ik erg moe ben 's middags met de kleine zijn tuk ook even lekker gaan liggen. Dat helpt anders ben ik 's avonds soms om 8 uur hellemaal op.

groetjes ida.

Hi

ik slaap ook heel erg slecht, ben 's middags zo moe dat ik amper mijn ogen open kan houden, ons zoontje is al 3 en slaap ook niet meer overdag, dus ik kan niet 's middags een uurtje pakken. 's avonds lijkt het wel of ik over mijn slaap heen ben, ben wel moe maar kan niet in slaap vallen, moet naar de wc, heb erge dorst (en dus weer naar de wc), dan word rond 3 of 4 uur ons zoontje soms wakker van een droom, en is zijn speen kwijt, speen erin even troosten, en dan weer in bed, en dan kan ik niet meer slapen tot 6 uur ofzo en een uur later gaat de wekker alweer. Of staat ons zoontje aan ons bed en wil erbij liggen. Nou ja nog maar 3 maanden.

groetjes,
lia

Ik sliep zo hééééééééééérlijk altijd........ Als de kinderen wakker werden, ging mijn man er bijna altijd achteraan, ik werd haast nooit wakker (mijn man is dus echt mijn held in de donkere nacht ).
Maar nu.............word ik van het aller zachste geluidje nog wakker, elk kuchje, en dan moet ik weer plassen, en dan slaapt ook mijn been, en dan kriebelt ook mijn andere been, en ook dan schopt ook mijn baby. Maar weet je wat nog het ergste is??? Nu zijn de kinderen ook nog ziek!! Tenminste die van 2 en 4. En die huilen vaak 's nachts, en zijn vaak hun beer kwijt of moeten vaak plassen, een tabletje, hoestbui, zere oren, noem maar op, we hebben het hier allemaal!!!!!
Dus ik ben ook heel zielig!!!!! .........

En nu moet ik er weer even naar toe, want er is weer herrie op de bank hier..........pffffff....

Maar het lucht wel op!!!!! Even stoom afblazen!!

Liefs Hilma

Hoi

Allemaal heel bekende verhalen, doodmoe naar bed gaan.......volgens mij moet ik alweer plassen.
Lig ik lekker rustig beginnen de kleintjes te schoppen, wel een heerlijk gevoel en ik geniet er dan ook wel van hoor!!!
Nou nu ga ik echt slapen of moet ik alweer......plassen. Nee ben net geweest maar tja ik heb wel het gevoel dus toch er maar weer uit.
Nou nu maar eens een lekkere manier opzoeken om te gaan liggen.
Links om, rechts om, weer een keer links om.....af en toe kreunen omdat het me toch weleens echt zeer doet.

Tja ik word wakker, kramp of ik moet naar de wc of allebei. Hoelaat is het? Nog geen 1 uur in de nacht. Hup eruit naar de wc een slok optimel (om de maag te vullen en voor het evt maagzuur) en dan weer slapen.
Ik word wakker half 3 weer naar de wc, half 4 net zo, half 5 net zo en zo gaan we maar door totdat ik er uitmoet of er dan maar uitga omdat ik toch niet meer lekker lig.
Kan ook wezen dat dit s'nachts al om een uur of half 2 gebeurt, en dan ook denken dat je ff de slaap uit hebt of honger hebt. Om vervolgens soms 2 uur later pas weer naar bed te gaan.

En ik hoef niet eens achter een ander kind aan!

Ik zie het allemaal maar als voorbereiding op de gebroken nachten die komen gaan.

Liefs plodder.

Hallo meiden

O wat lekker herkenbaar, dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Echt ik sliep
zowat niet. Of om de haverklap wakker en ik ben al een slechte slaper. Ik heb zelfs
1 keer met me ogen open geslapen. Ik weet hier niks van maar mijn man was toen
ff wakker en ging naar de wc. Toen hij terug kwam zag hij dat ik wakker was en begon
tegen me te praten. Van zal je niet eens lekker gaan slapen, maar ik reageerde dus
nergens op. Hij voor me ogen te zwaaien en te doen, maar reageren ho maar. Hij is
toen maar verder gaan slapen. Echt heel raar ik kan me er ook niks van herinneren.
Maar nu slaap ik echt super goed. Ik moet alleen niet s'nachts wakker worden, want
dan duurt het weer een uur voordat ik inslaap. Maar dat heb ik normaal dus ook.Wat
dat betreft zie ik best wel op tegen de nachtvoeding, weer iedere nacht ruim 2 uur
wakker. Maar goed ik kan het nu aardig inhalen. Meiden veel goede nachtrust toe
gewenst en ik leef met jullie mee.

Veel liefs hopvrouw

Hoi hoi,

Kan me maar een klein beetje indenken hoe jullie je nachten doormaken.
Alleen mijn zoontje slaapt hele nacht door tot 8 uur! (heel af en toe maar 's nachts wakker, en ook de kleintjes slapen hele nacht door.)
Wordt alleen gekweld door golven zuur, krampen en pijnlijke rug. Helaas is daar weinig aan te doen. Heb wat last van "lossere"gewrichten dus zal na bevalling verholpen gaan worden door 2 keer manueel therapeut.
Ook 's middags dutje doen (indien mogelijk, op het werk dus niet aahhhh)

Slaap ze!
Bertine

Meiden, hier nog 1!!!

Naar bed met errug veel slaap! Dan lig je lekker en dan val je lekker in slaap!
Dan midden in de nacht een paar keer uit bed om te plassen!

En dan ook nog eens manlief die in zijn slaap veels te lief doet! komt helemaal tegen me aan liggen, IK heb het al ZO WARM!!

En dan ook idd die kramp die dan plots in je kuiten schiet!!
Ons manneke is ook wel eens wakker denk ik als ik slaap want ik slaap heel erg ligt
en onrustig!!!

Maar meiden het is voor een goed doel.............

liefs Patricia

Terug
Bovenaan