Hoe snel begonnen aan een 2e na de bevalling ?

<p>Goedendag,</p><p>ik heb even een vraag ons 1e kindje is nu 10 weken oud. We zijn erg lang bezig geweest voor we zwanger waren. <br />nu hebben we zoiets van we gaan niet meer aan de anticonceptiepil en willen van het voorjaar beginnen voor de 2e. <br />vroeg me af of er meer dames zijn die snel weer begonnen zijn na de bevalling en hoe snel ze zwanger waren ? <br />en hoe het was om kindjes kort op elkaar te hebben ? <br /><br /></p><p>mvg </p>

Mij werdt geadviseerd om zwz 1 jaar te wachten ivm problemen met de 1e zwangerschap maar bij mij kriebelde het ook al weer toen die 3 maanden was. Toen besloten om ruim een jaar te wachten dus toen we er weer voor gingen stopte ik weer met de pil en was de maand erop gelijk zwanger. Nu 2 mooie mannen verder en is de een 2 en een maand en de ander is 5 weken. Ik zou als ik jou was wel de 9 maanden afwachten zodat je lichaam kan herstellen. Zeker met een 2e kindje vondt ik t erg pittig tijdens de zwangerschap

Onze oudste dochter is na een medisch traject geboren en daar hebben we dus een aantal jaar op moeten wachten. Ik heb 9 maanden bv gegeven en was zodra we er voor gingen toen ook direct spontaan zwanger. De meiden schelen anderhalf jaar. Ik vond de zwangerschap pittig met een kleintje en ook nu met een tweede is het hard werken die eerste maanden. 

Onze dochter is in februari 1 geworden en het begint nu weer een beetje te kriebelen. Ik vind dit ook een hele leuke leeftijd. Ik moet er zelf niet aan denken om binnen een jaar na de bevalling zwanger te worden. Met name de fase van verlatingsangst was pittig. Sprongetjes kunnen ook heftig zijn en ik moest echt ontzwangeren. Als je dat allemaal zit zitten als je (hoog)zwanger bent, dan vooral beginnen hoor! 

Onze dochter was 10 maanden toen ik zwanger werd van de tweede. Ik zou het niet anders willen! De tweede is nu 5 maanden en de oudste 2. Ze zijn de grootste vriendinnetjes en zitten hand in hand in de kinderwagen.
Wij hebben twee makkelijke meiden die gelukkig goed eten en slapen. Maar ook dan kost het nog voldoende energie!
Wel ben ik ondertussen 15 weken zwanger van kindje 3. Een cadeautje voor ons, maar ik kijk er naar uit dat hij/zij straks bij ons is?

Wij hebben er bij de eerste ook vrij lang over gedaan. Dus toen het fysiek weer kon gelijk weer begonnen. Helaas nu ruim een jaar later nog steeds niet raak. Had erg gehoopt dat het bij een tweede sneller zou gaan. Een klein leeftijdsverschil had me geweldig geleken. Nu hopen dat het übergaupt nog gaat lukken.

Ik ben 6 maanden na de bevalling weer zwanger geraakt van ons tweede kereltje! Onze eerste man is nu bijna 14 maanden en in mei ben ik uitgerekend van de tweede. Moet zeggen dat het me alles meevalt! Nu lichamelijk ga ik het af en toe wel voelen maar ben super blij dat wij deze keuze hebben gemaakt. Wij wilde graag 2 kindjes kort op elkaar. Ben benieuwd hoe het zal zijn als de kleine er is! Zal vast even aanpoten zijn maar kijk er erg naar uit.

Bij ons kriebelt het ook voor een 2de. Ik moest sowieso een jaar wachten i.v.m. keizersnede. Op dit moment heb ik geen werk waardoor met name ik het nog niet zo goed aandurf om ervoor te gaan. We hebben nu nog opvang voor de oudste maar de toeslag duurt natuurlijk niet eeuwig en dan zou hij daarvanaf moeten. En hij heeft het er zo naar zijn zin. Bovendien is het hier zo druk dat je dagen niet zomaar terug hebt. Dus een flink dilemma. 
Ik word deze zomer 35 dus de jaren gaan ook een beetje tellen. Mijn vriend heeft liever nog vandaag dat ik stop met de pil, maar vind het lastig dat ik het voor mijn gevoel niet voor elkaar heb.
Hoe denken jullie hier over?

Terug
Bovenaan