Hoe snel begonnen aan een 2e na de bevalling ?

Ik heb ook niet meer de pil geslikt omdat ik geen zin had in die hormoon verandering. Wij hebben het dus tijdje met rubbers gedaan. Stonden we beide positief in en vonden we ook prima. Toen ons dochtertje iets ouder dan 10 maanden was zijn we weer gaan proberen. Nu als alles goed mag gaan zijn we eind oktober uitgerekend. En wordt ons dochtertje 25 september 2 jaar. Dus scheeld 2jaar

Ik was zwanger van de tweede toen ons zoontje 7 maanden oud was. Ik was toen voor m’n gevoel goed ontzwangerd en er klaar voor. We hadden het geluk dat het in ronde 1 raak was. Nu is hij 1,5 en ons tweede zoontje 2 maanden oud. Ik vond deze zwangerschap pittig maar voornamelijk vanwege de lockdown (sluiting KDV). Nu loopt het eigenlijk prima al is het natuurlijk wel druk. We hebben twee makkelijke jongens die goed slapen wat wel heel veel scheelt.

Hier was het niet helemaal de bedoeling om ze zo kort op elkaar te krijgen. Maar mijn tussen mijn kids zit 15,5 maand. De zwangerschap ging prima. En vind het nu ook prima te doen. Ik denk dat elke leeftijd wel iets heeft. En ik weet natuurlijk niet hoe het anders is.

Hier begon het  te kriebelen toen de 1e 3 maanden uit was.   Uiteindelijk begonnen toen die 10 maanden was en met 11 maanden zwanger geraakt.  Ik vond het wel zo gezond voot m'n lichaam het even de tijd te geven te ontzwangeren .
Achteraf merkte ik wel met de 2e zwangerschap  dat ook je lichaam naar 11 maanden nog niet hersteld is . En het lichamelijk stukken zwaarder is.  Ook met een kleine dreumes.

Maar ik zou niks anders gewild hebben. En die 2 zijn zo leuk samen 

Die kriebels hadden wij ook al vrij snel, dat we allebei zoiets hadden van: we willen er nog een.
I.v.m. keizersnede had ik het advies gekregen om minstens 6, maar liever 9 maanden te wachten, en we waren van plan die 9 maanden aan te houden. Maar met een gescheurd condoom en morning afterpil die niet lekker samen gaat met borstvoeding had ik (ondanks dat ik nog niet gemenstrueerd had) met 8 maanden alweer een positieve test in handen. Ik voelde me tijdens die tweede zwangerschap fysiek heel veel beter dan bij mijn zoontje, maar misschien kwam dat omdat het eindigde in een miskraam tegen het einde van het eerste trimester, en ook een stukje mentaal (voor mijn zoontje was het al een 3x mis gegaan en had ik er minder vertrouwen in. Nu wachten we tot ik hersteld ben van het overmatige bloedverlies daarbij en verwachten we dus ongeveer 13 maanden na de geboorte van onze zoon en 3 maanden na de miskraam weer te kunnen gaan proberen. 

Na 6 maanden was ik weer zwanger van de tweede. Bij de eerste duurde het 8 maanden (incl miskraam met 6 maanden). Pil weggelaten na het stoppen met fulltime kolven omdat we dachten dat het weer minstens 6 maanden zou duren, maar ik was direct zwanger.
Inmiddels is nummer 2 5 weken oud ?

Doe wat voor jou goed voelt!

Bij ons is nr 1 op 21 okt 2019 geboren! Wel met 33,5 weken en nr 2 is 26 maart 2021 geboren!!

Dus nog geen 1,5 jaar er tussen!! Ik vind het heerlijk!! Ik was na 9 maanden weer zwanger!

Luister naar je lichaam en gevoel!! Geniet lekker van je kleine

Terug
Bovenaan