hoe snel weer zwanger van de tweede?

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraagje...!
Weten jullie wanneer het zeg maar verantwoord is om zwanger te worden van de tweede??

Mijn dochter is nu 3 maanden maar heb eigenlijk nu al weer de kriebels voor de tweede!   Wat is gezond?

Dat moet je zelf weten. Mijn moeder is na twee maanden weer zwanger geworden. Bewust zodat mijn zusje en ik dicht op elkaar zitten. Ik zelf zou eerst lekker gaan genieten van je kleintje en weer proberen als hij/zij een is. Maar het kan gerust.

Ramona

Hai daar!

Ik ben nu weer zwanger van de 2e, Dayden is nu 2,5 jaar en zal, als deze zwangerschap goed gaat, 3 jaar en een maand zijn.

Deze zwangerschap is totaal onverwacht, maar een heel mooi cadeautje

Persoonlijk zou ik er echt niet aan moeten denken, om al zo snel aan een 2e te beginnen.
Je 1e is nog niet uit de luiers, slaapt nog in een ledikantje, kan nog niet lopen, zelf zit je nog bordevol hormonen van de 1e  etc etc...
In principe zie ik het als 2 baby's in huis, waarvan ik denk dat het heel zwaar voor je word, want ws komt de meeste zorg op jou terecht.  (kan het natuurlijk ook harstikke fout hebben hoor)

Als je 1e een jaar 2 of 3 is, is het veel zelfstandiger, kan het zichzelf meer vermaken.

Maar goed, gevoel kan je niet uitschakelen, denk dat je de voordelen en nadelen tegen over elkaar moet gaan zetten en er zo moet proberen uit te komen, of het verstandig is.

Groetjes Leontine, mama van Dayden

Hoi,

De keus is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar ze zeggen altijd 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren.
Het lijkt me niet helemaal gezond voor je lichaam om zo snel alweer een nieuwe topprestatie te leveren.
Maar als jou gevoel zegt dat je het moet doen......
Succes met je keus.

groet zonnetstraaltje

Hoi

Tja dat is voor iedereen verschillend.
Ikzelf ben er al een poosje echt weer klaar voor maar
ik was dat met 3 maanden nog lang niet!
De kleine is nu 14 maanden...

Doe wat je hart je ingeeft, het is niet vanzelfsprekend natuurlijk
dat het weer lukt.. gewoon weer duimen en je hart volgen meis

Hi,

Omdat je bloed wordt verdubbeld als je zwanger bent moet je hart ook hard werken, als je direct weer zwanger raakt als je lijf nog aan het ontzwnageren is kan dat niet goed voor je hart en je lijf zijn. Als ik jou was zou ik minstens 6 maanden a een jaar wachten. Geniet eerst nou maar eens van je kleine...  

Veel succes en plezier!

Groetjes

ik ben wel snel aan de tweede begonnen ook omdat ik al snel weer die kriebels had,en zou het ook leuk vinden als mijn twee kindjes dan echt een goede band krijgen met elkaar want dat gebeurd sneller als de leeftijdsverschil niet zo groot is...
maar ik ben nog niet zwanger,dus eerst maar ess zwanger worden want alleen dat is al een wonder,het is niet vanzelf sprekend helaas.....
maar goed net wat de andere boven mij al zeiden,de kues is aan je zelf,ben je er klaar voor of niet,kan je lichaam het aan of niet want dat is ook erg belangrijk.
succes!
groetjes

Hoi!

Een vriendin van mij heeft ook twee kindjes die binnen een jaar op elkaar zitten. Twee knullen, hartstikke leuk hoe die met elkaar omgaan.

Ik denk dat het juist hartstikke leuk is, twee dicht op elkaar. De dochter van mijn man is 9 en mijn zoontje is 4, maar daar zit dus echt te veel tussen.
Wij willen samen ook nog twee kindjes en dan ga ik ook proberen 2 dicht op elkaar.

En voor wat betreft je lichaam.....tsja....'t is denk ik hoe je jezelf voelt en hoe je bevalling was.
Als je voelt dat je er klaar voor bent, waarom niet?

Liefs,
Sylvia

Terug
Bovenaan