Hoe snel zwanger na miskraam?

<p>Hallo dames,</p><p>in februari heb ik een miskraam gehad en eigenlijk direct daarna heb ik mijn cyclus terug. Aangezien iedereen mij vertelde dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam ging ik er al bijna van uit dat het raak was deze ronde. Helaas vandaag mijn ongesteldheid. Heeft iemand ervaringen met zwanger na miskraam?</p><p> </p><p> </p>
 
Hoi! 
Bij mij verschilde het heel erg. 4 miskramen gehad.... na de 1e heeft het 10 maanden geduurd. Na de 2e zat er 1 menstruatie tussen. Tussen de 2e en 3e zaten 2 menstruaties. Toen heb ik zelf even pauze ingelast.... dus daar zat wel een jaar ofzo tussen. Na m’n 4e miskraam zaten er weer 2 menstruaties tussen en inmiddels heb ik gezonde zoon. 
Het kan dus heel erg verschillen... 
 
Wauw heftig om te lezen! Had je er bewust voor gekozen om een menstruatie af te wachten of? En gebruikte je ovulatietesten daarna? 
 
Nee, was niet bewust. Probeerde (niet dat dat altijd lukte) er ook niet heel veel mee bezig zijn. Na mijn 2e miskraam zijn ze onderzoeken gaan doen en in de periode dat ik voor de 3e keer zwanger was kreeg ik te horen dat ik een chromosoomafwijking heb, vervolgens gingen ik en mijn vriend uit elkaar dus toen zeg maar even pauze :) 
nee, ik heb nooit ovulatietesten gebruikt. Maarja misschien is dat wel handig als je geen regelmaat in je cyclus hebt.
 
Hi!
Ik heb vorig jaar in Maart 'n miskraam gehad. Helemaal stuk was ik ervan. April kreeg ik m'n mestruatie, heb daarna ovulatietesten gebruikt en in Mei was 't weer raak :). 11 Januari is onze dochter geboren. Dus 't kan heel snel gaan.. Hoop dat je er weer wat moed van krijgt. Groetjes!
 
Hai Cindy, bedankt voor je bericht. Had jij er bewust voor gekozen om een menstruatie Af te wachten of? Geeft me zeker weer moed :)
 
Hey bilu,
wat balen voor je dat je een miskraam hebt gehad! 
Ik heb meerdere miskramen gehad. Ik kan dus helaas voor mij uit ervaring spreken dat je niet perse extra vruchtbaar na een miskraam.
bij m’n allereerste miskraam die uiteindelijk met een curettage beëindigd is duurde het 9 weken eer ik weer ongesteld werd.. 
bij m’n volgende miskramen was het 4 tot 6 weken voor ik weer ongesteld werd. Ik gebruikte en nu nog steeds ovulatie testen om te kijken of ik überhaupt wel een eisprong zou hebben. En “klussen” zodra de test positief was/is doen we zeker. Maar helaas is het vaker niet raak of uiteindelijk weer een miskraam na een positieve test..
heel veel succes met de nieuwe ronde
 
Terug
Bovenaan