Hoe snel zwanger na miskraam?

A

Anoniem

Guest
Ik heb een vraag aan jullie en mischien heeft iemand daar wel een antwoord op. Ik ben al naar het verlies en verdriet forum geweest, maar daar heb ik maar 1 antwoord gehad.
Hoe snel kun je zwanger worden na een miskraam. Ik wil zo snel mogelijk weer proberen om zwanger te worden. Wel ongeduldig hé? Groetjes kaatje

Lieve kaatje,

Allereerst wat verschrikkelijk dat je een miskraam hebt gehad. Verschrikkelijk lijkt mij dat. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Ik weet het niet precies maar volgens mij gewoon meteen nadat het vruchtje uit jouw baarmoeder is. Anders zou ik gewoon je HA of verloskundige vragen, die weten het vast wel.

Knuffel van Biaggi

Mijn huisarts zei dat ik moest wachten tot ik weer ongesteld moest worden, maar ik weet nu niet wanneer dit is.
Ik krijg verschillende verhalen te horen en weet het nu ook niet meer.
Liefs kaatje

Ik heb een jaar geleden een miskraam gehad en ben nog steeds niet zwanger. Maar daarentegen zijn er ook vele vrouwen weer zo zwanger. De ene arts zegt dat je er direct weer voor kan gaan en de ander niet. Ikzelf vond het erg logisch om in iedere geval 1 cyclus even te wachten en het ligt er ook aan hoe je je lichamelijk en psychisch voelt natuurlijk. XXX

Hoi, mijn gynecoloog zei dat het geen probleem was om direct weer zwanger te worden, maar het wel handiger is om de volgende menstruatie af te wachten. Dan weet je beter wanneer je ongeveer je eisprong hebt en wanneer je eventueel uitgeteld bent. Zelf vond ik het een behoorlijk emotionele tijd en heb gemerkt dat de hormonen flink opspeelden. Inmiddels ben ik al weer drie rondes verder en heb het gevoel dat ronde vier er ook alweer aan zit te komen. Veel sukses en neem de tijd om je verdriet te verwerken. Greetje

Hoi Kaatje,

Ik heb zelf 3 miskramen gehad en het is afhankelijk of je een natuurlijk miskraam hebt gehad of een curretage. Ik heb 3 x een natuurlijke gehad en ik mocht gewoon gelijk weer zwanger worden. De reden waarom ze vaak zeggen dat je een maandje er tussen moet laten zitten is om je lichaam wat te laten herstellen en het ook in je hoofd een beetje te kunnen verwerken. Je schreef dat je een bericht hebt geplaatst op het verlies en verdriet forum maar daar wordt weinig gebruik van gemaakt. Je kan ook op zwanger worden na een miskraam forum komen daar hebben we vaak van dit soort vragen.

Sterkte

Corina

Hoi kaatje,
Volgens mij is het ook inderdaad beter om één cyclus af te wachten. Maar zeker weten doe ik het niet.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes en sterkte want het zal toch een emotionele achtbaan voor je zijn op dit moment. Sterkte! groetjes kreeftje27

Na mijn miskraam heeft het 4 maanden geduurd voor het weer raak was. De gyneacoloog raadde idd aan om 1 maand te wachten. maar dat vertelde hij op de contole pas, dus toen waren wij al weer aan het klussen! Mijn vriendin heeft zich er ook niks van aan getrokken, en zij was direct na de miskraam weer zwanger! Ze is niet eens meer ongi geworden. Dus ik denk dat je gewoon moet doen wat je zelf prettig vind! Ik had een enorme drang om weer zwanger te raken na de miskraam, dus kan het goed begrijpen dat jij ook graag weer wilt. Ik hoop voor je dat het gauw weer lukt!! Ik zal ervoor duimen!!
Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan