Hoe spreek jij deze naam uit?

Hoi allemaal!

Dankjulliewel voor de reacties! Had ik het toch wel goed, maar omdat mijn man het zo raar uitspreekt dacht ik dat het misschien toch anders zou zijn.
Mijn man moet nog wel wennen aan de naam en hem even goed uitspreken. Hij is namelijk Twents en bij hem komt het eruit als Zooi  ahum.... Maar als ik het zeg vind ie het wel mooi, dus we denken nog even na! Vind t wel leuk bij Dean namelijk.

Liefs Monique

ik zou het uitspreken als Zoowie maarja je hebt mensen !!

Onze zoon heet ook Dean en heb zelfs iemand gehad die zei dee-aan ipv Dien qua uitspraak of ik zeg Dean en ze schrijven Dien...het is wat met die namen :p

Lekker doen waar je je goed bij voelt Zoe staat er leuk bij Dean vind ik !

Hey,

Dat is toevallig, wij hebben net dit weekend ook over de naam beslist, en het wordt ook Zoë. Tenminste zo zal het geschreven worden op haar Belgisch paspoort, want in Griekenland wordt het anders geschreven, in Griekse letters. Ja, ik woon in Griekenland he.
En even ter verduidelijking, Zoë is geen ierse of engelse naam. Het is van oorsprong een Griekse naam, en letterlijk vertaalt betekent het   'leven'. En de ë op het eind wordt dus ook uitgesproken als een ie. Wij vonden de betekenis van het woord zo mooi, en daarom is het dat geworden. Hier in griekenland heb je dat wel meer. Kinderen krijgen namen van iets dat belangrijk was. Voorbeelden

Kind op vrijdag geboren: naam paraskevi, vrijdag
Kind op zondag geboren: naam kiriaki (kiki) of kiriakos
Licht: foti
vrijheid: elefteria
Geschenk: Dora
heel gelovige mensen noemen hun kind: christina, christos, nikolaos,nikoletta, maria, marios
en wij noemen het dus Zoë, leven

Heel veel knuffels, en hopelijk vind je het niet erg dat onze dochters dezelfde naam zullen hebben

Sita, 18w2d

Officieel spreek je Zoë uit als Zowie
en Zoé als Zowee

Het is ook een veel voorkomende naam in Zweden.
Mijn derde  naam is Zoé
(Eva Maria Zoé --> betekent allemaal leven) roepnaam Eefje

hoi hoi,

dean en sanne
dean en noa
dean en anouk
dean en marit

zelf heb ik leuke namen gevonden op babyboefjes.nl. Hier staat ook een top 20 van 2004 t/m 2007. Mss heb je er iets aan.

groetjes Chantal.

Terug
Bovenaan