hoe staat je vriend/man tegenover de zwangerschap?

ik ken ook een opmeking die pijn doet:
je kan van zo'n ongeboren kindje nog niet houden!
deze opmerking kwam van mijn vader toen we hem vertelde van de slechte combi test en de mogelijke beslissing.

jee mannen soms ook met hun praktische reacties. het zijn soms echt botte bere, vaak juist op die verkeerde momenten. succes met de beslissing Sanneh. Mannen zijn nuchterder en ervaren het anders terwijl wij vanaf dag 1 vanalles voelen en merken. ik ben blij dat mijn kerel meeleeft, bij elke berichtje, echo en afspraak meer.

We hebben het er gister over gehad. En het is inderdaad zo dat hij er nu nog geen voorstelling bij heeft. Als ik straks wat verder ben, en als hij de echo heeft gezien denkt hij wel dat het zal veranderen. (terwijl hij juist degene was die wou dat ik ging stoppen met de pil)

heee,
zit ook een beetje in hetzelfde schuitje (ben ook 6wkn zwanger) en mijn vriend is er ook nog niet echt mee bezig.
Ik praat er wel met hem over, van hoe ik me voel en afspraken die ik maak enzo.
Heb gister ook de zwangerschapskalender laten lezen, en die wil hij ook graag bijhouden, dus misschien een idee!
Heb wel tegen mn vriend gezegd dat het voor mij erg speciaal is, ook voor hem natuurlijk, maar mijn lichaam veranderd en die zijnes niet!! dus heb gezegd dat ik er wel graag over praat en dat hij er rekening mee moet houden!
Nou sinds ik dat gezegd heb doet hij dat ook, dus misschien dat je/jullie gewoon wat moeten praten.
Misschien dat je hem een boek "zwangerschapsboek voor mannen" kado kan geven, ga ik denk ik ook doen, kan hij evengoed alles op de voet volgen.
Succes! Greetz

O ja of altijd goed die van Kluun: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!

In het begin van onze zwangerschap was mijn vriend er ook nog niet echt mee bezig. Hij heeft wel het boek van Kluun gelezen en na de eerste echo met 8 weken waar op het hartje te zien was kwam het wel goed. Ook het moment dat hij het kon voelen is heel bijzonder. Hij kan nu echt niet meer wachten en is alleen maar bezig met de baby en spulletjes. Heeft alles uitgezocht en wil alles weten. Natuurlijk niet zoveel als mij maar hij doet het toch echt goed. Hij gaat mee naar elke controle dus ik heb niet te klagen. Hij heeft ook al een speen, slab en shitje gekregen van I love my daddy en dat soort teksten.
Het komt van zelf goed!

Groetjes Peet

Ja mannenkwaal. Mijne was er met name minder mee bezig dat we zwanger probeerden te worden. Ik vond het op een gegeven moment steeds vreselijker als mensen om me heen zwanger werden en ik niet. Hij had dan zoiets van, nou en?!
Nu is ie wel in de wolken en heel zorgzaam (ben 7 weken) en ik besef wel dat hij redelijk uniek is.
Komt straks echt nog wel!

mijn vriend is echt de beste vader die een kind zich kan wensen. hij is heel erg gek op mn dochtertje (23 maanden) maar dat was in het begin wel anders.
ik zal niet zeggen dat ik er alleen voor stond, in mn zwangerschap, maar idd hij was er anders mee bezig dan ik.toen ze geboren was, was hij natuurlijk super blij, maar ook toen ging hij er anders mee om dan ik.
pas toen ze wat ouder werd (ging kruipen) sloeg hij helemaal om, en werd hij de perfecte papa!
nu ik weer zwanger ben staat hij toch wel anders op zn benen dan bij mn 1e zwangerschap.
maar: nu praat hij de hele tijd tegen mn buik dat HIJ goed moet groeien dat HIJ lief moet zijn voor mama enz. hij is er echt van overtuigd dat hij een zoontje krijgt!!!!
heb zelfs serieus aan hem gevraagd of hij niet teleurgesteld gaat worden als het een meisje is!
deed me best wel veel pijn om te horen dat hij zich zo gefixeert had op een jongen.
we zien het 20 jan. dan weten we als t goed is of het een jongen of een meisje wordt.

liefs, do

Terug
Bovenaan