Hoe staat t met het lijf (van mamma)?

Hi lieve zomer 2006 mamma's.

Ik ben bebieuwd naar hoe jullie (letterlijk) in je vel zitten?
Mijn zoontje is morgen 7 maanden precies.
Als ik in de spiegel kijk zie ik een zeer verslapte(!) 75B cup (terwijl ik-noodgedwongen- geen borstvoeding heb gegeven!) en een 3-maanden buik van 'ouwewijvenvel'. Hoewel ik natuurlijk heel blij ben met mijn kleine mannetje, wordt ik er echt depri van en vraag ik me af of dit ooit nog goed komt.
Van mijn borsten weet ik dat ik ze amper kan trainen. Dus het thee-zakjes-cliché is dus waar...Dat wordt dus niks meer ben ik bang.
De buik is misschien nog te redden, hoewel ik mijn zoon (8 pond) helemaal 'voorop' droeg en dus een  enórme buik had en deze dus flink wat te verduren heeft gehad.
Ook had ik n keizersnee, weet niet of dat ook nog ns meespeelt...

Wil niet teveel klagen, want heb er iets prachtigs voor terug, maar wordt écht niet blij van wat ik in de spiegel zie.
Wat zijn jullie ervaringen?
Heel benieuwd...

Liefs,

Bolbuikie

hoi,
ik heb erg kleine borsten, dus van hang borsten heb ik gelukkig geen last.
maar van de flubberbuik weet ik alles, ik heb nu twee kindjes, allebei ook dik acht pond, en ik was ook heel erg naar voren dragend. meestal stoor ik me er niet echt aan, maar soms zou ik het wel aan elkaar willen naaien. vooral als ik wat korter truitje aan wil ipv over de heup, maar dan zie je al die blubber en dat vind ik echt lelijk. ik denk straks ook als het weer strandweer is, en ik wil een bikini aan, dat het niet echt mooi staat.
dus als ik daar weer aan denk, doe ik maar weer wat bbb oefeningen voor een paar dagen. ik gebruik ook een bodylotion om de huid strakker te maken dat helpt ook wel een beetje.
maar meestal denk ik wij zijn mama's we mogen een buikje hebben, en wat vet. dat staat vaak nog mooier en natuurlijker ook. en heel cliche maar scoonheid zit van binnen.
groetjes steffie

Hoi Bolbuikje,

Mijn ervaring na Merijn (de oudste) is dat het zeker beter wordt, al duurt het erg lang. Met name de borsten worden na verloop van tijd toch weer wat voller, dat heeft nu eenmaal tijd nodig. Ik heb  wél borstvoeding gegeven en ongeveer een jaar nadat ik gestopt was, had ik mijn oude cupje, weliswaar met moeite, weer terug. Nu heb ik totdat Siebe 5 maanden was bv gegeven en hij is nu 8 maanden, dus ik blijf voorlopig goede hoop houden dat mijn oude B cupje weer terug komt. Nu is het ook maar een slap gedoetje, in ieder geval iets waar ik ook niet blij van word.

Mijn buik is ook een drama. Hij hangt veel meer dan na mijn  eerste zwangerschap, maar ja, twee keer enorm uitgerekt is ook wel veel van het goede. Na de eerste keer zijn de buikspieren natuurlijk al behoorlijk opgerekt. Ik heb na Siebe eerlijk gezegd maar een week of 3 fanatiek buikspieroefeningen gedaan, maar kon toen door omstandigheden de discipline niet meer opbrengen. Ik vind echter dat ik goed bezig ben, want vanaf afgelopen vrijdag ben ik de drempel van de sportschool overgeklommen en ik ben van plan om buiten het feit dat ik 15 kilo kwijt wil ook van plan mijn buikspieren goed te gaan trainen.

Je zult er dus ook moeite voor moeten gaan doen om het weer strak te krijgen, alhoewel het nooit meer zo zal worden, zoals het was (en geloof me, het was bij mij al niet veel, hahahaha). Ik kan ook altijd zo ontzettend jaloers zijn op die vrouwen die 3 weken na de bevalling al weer in hun oude spijkerbroek lopen, terwijl ik nog maanden aan een stuk in positiebroeken heb gelopen, omdat ik zo uitgezakt was. Ik heb ook het idee dat  mijn buik  door mijn keizersnede ook meer is blijven hangen!! Ik weet niet of dat een oorzaak is, maar mijn buik hangt dus wel veel meer dan na mijn  "normale" eerste bevalling.

Succes met je probleem, maar bedenk je dat je heus niet de enige bent. Het is vervelend, dat vind ik ook vaak als ik in de spiegel kijk, maar aan de andere kant ben ik er soms ook weer een beetje trots op, omdat ik toch maar mooi twee kinderen op de wereld gezet heb. En dat mag best zichtbaar zijn, vind ik......, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Groetjes Fonske.

Bedankt voor jullie reakties! Doet me goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de sportschool nog niet van binnen gezien heb sinds de geboorte van Mats, dat zal ik dus eerst ns moeten proberen.
Het leek wel alsof ik pas sinds kort pas zag wat voor n 'schade' was aangericht aan mijn lijf; het kon me een tijdje niets schelen en deed t af met 'het is nog maar zo kort geleden'. Ik heb ook kleine borsten en dacht dat t dus wel mee zou vallen, maar kleine 'hangborsten'kunnen dus ook haha
Het doet me goed Fonske, dat je zegt dat die borsten weer wat beter worden.
Je zou t niet zeggen, maar ik ben natuurlijk ook trots op mijn mannetje en daar hoort dit nieuwe lijf nu eenmaal ook n beetje bij. Maar er is ook leven na(ast) Mats natuurlijk en t is best even slikken.
Ben benieuwd naarv de rest van de reakties!

Liefs

Haai!

het enigste wat in mijn zwangerschap bloeide en groeide was een enorme buik en vochtophopingen... Mijn borsten zijn op ( oh, wat een horror) stuwing na niks gegroeid of gekrompen!   Het overtollige vocht heb ik allemaal uitgeplast en het enigste wat me nog rest is een gevoelloze rand zwoerd waar ooit een buik zat. Ook ten gevolge van een KS ja. Vrees dat die extra rol marieke altijd wel bij me zal blijven....

Gr. Marieke

Nou.....hier nog zo eentje hoor!
Vreselijk zie ik er uit!!
Inderdaad vreselijke hangborsten (nou had ik die altijd al...heb cup E) en een hele grote lelijke gevoelloze rol van de ks. Ik was ook altijd al te zwaar, en dat ben ik nu nog steeds. Ik ben wel nu bijna twee weken aan de lijn en al 2 kilo kwijt, dus er is nog een beetje hoop. We willen graag nog een tweede, dus ik doe er nu nog niks aan, maar ik denk.....als die er eenmaal is, dat ze bij mij het mes in mijn buik mogen zetten. Ik zit VOL met striae en dat lelijke litteken (is ook lelijk gedaan trouwens...) er nog bij....Ik zou het best kwijt willen hoor. Maar eerst op voor een tweede verminkingsronde...haha

Ik ben inderdaad ook vreeeeeeeeeselijk trots op Stef, maar ik zie er niet uit en dat doet soms toch wel een beetje zeer hoor.... Ik begrijp dus wat je bedoelt/voelt

Liefs Annet

Om heel eerlijk te zijn zie ik mijn lijf en het hebben van Kian helemaal los van elkaar. Ik baal gewoon van die batterij onderaan m'n rug, en die blubberzooi onder m'n navel. Dus ik ga er wat aan doen. Morgen aan de Sonja bakker. Er moet minimaal tien en met een beetje doorzetting twintig kilo af.
Liefs Nelleke

tja als ik heel eerlijk ben (en dat was tenslotte je vraag) ben ik erg tevreden met mijn lijf! Ik heb nog net geen blokjesbuik maar het scheelt niet veel, terwijl ik er niets aan doe. Ik geef nog steeds borstvoeding en tja die 75B cup is straks natuurlijk dramatisch, maar daar komik wel overheen. Verder weeg ik nu zo'n 57 kilo met 1.82 dus ik ben zeer tevreden! Ik heb wel striae op mijn buik maar ik vind dat iedereen mag zien dat ik 2 kindjes heb :) dus al met al: 2 kinderen gebaard in anderhalf jaar en nog meer tevreden met mijn lijf dan voor de bevallingen!

Terug
Bovenaan