Hoe stap ik van zijn flesjes af??

ok dankjulliewel. Super fijne tips allemaal.
Dus even kortgesloten 
gewoon s’ochtends boterham met een flesje/beker melk(warm?) aanbieden? 
En savonds melk zonder pap? 
 
Ik denk dat je echt te moeilijk denkt. Zoveel kinderen, zoveel opties.
Kijk naar wat bij je kindje en bij jullie past. Probeer een boterham met een flesje/rietjesbeker/beker melk erbij. Kijk wat ie fijn vindt, warm of koud. Geef een andere dag een bordje pap. Een papfles is op deze leeftijd niet meer een volwaardig ontbijt, maar een papfles met een boterham wel. Of een bordje pap met een kleiner flesje melk. 
300 ml zuivel is de richtlijn op die leeftijd, maar hoe je dat verdeeld staat niet vast.
Gewone melk mag, dreumesmelk mag ook, yoghurt mag ook. Vla of kwark zou ik zelf niet doen, vla te zoet, kwark teveel eiwit. Zelfs een papfles voor het slapen is ook nog goed, maar zonder pap in de fles kan ook.
Probeer wel ivm zijn tanden de fles voor zijn 2e verjaardag te hebben afgebouwd. Een tuitbeker is ook niet geweldig voor de tanden. 
Trial and error, dat doen de andere moeders ook. 
Komt goed.
 
Ons zoontje was 2 toen die van de fles savonds afging. Geen probleem van gemaakt. Was met 1 schepje nog en hoorde bij zijn slapen gaan ritueel, op een gegeven moment hoefde die het niet meer. 
 
Hier een zoontje van 1,5 die sochtends 200cc pap eet en savonds 100cc. Ik geef het met een lepel ipv de fles. Hij vindt het heerlijk en wij krijgen wat langer slaap en een rustigere ochtend. Toen we het niet deden was hij rond half 6 wakker en was het kei hard huilen tot hij eten kreeg (300cc) Nu slaapt hij tot half 8 en mogen we rustig wakker worden. 
Consultatiebureau geeft het niet als advies maar respecteert onze keuze hierin. 
Succes ermee. 
 
Pap in een bordje kan ook als ie dat liever wil dan brood toch? Hier heel lang gedaan. Met een jaar zijn we overgegaan op drinken uit een gewone beker of met een rietje. Misschien kan je de avond vervangen door wat yoghurt na het avondeten? 
 
Terug
Bovenaan