hoe starten met vaste voeding

ze adviseren de rijstebloem in de avondfles naar mijn mening om de babys door te laten slapen. Luuk sliep al door dus ik heb dat nooit gedaan. Wel ben ik omdat hij nogal ziek was en was afgevallen begonnen met een papje maken van rijstebloem en wat melk uit zijn fles, zodat hij wat kon aansterken en kon leren van een lepeltje te eten. (luuk was toen 3,5 maand) ik gaf 30cc melk en wat rijstebloem tot een papje. ik gaf dan wel 30 cc minder melk in zijn fles. Nu krijgt luuk het nogsteeds omdat hij het heerlijk vind (zou wel voor naturel gaan want vanille is wat zoeter) ik maak nu zijn fles koud klaar (200cc melk) en gebruik de halve fles voor zijn pap en warm dit op, zodra dit op is krijgt hij de rest van zijn fles. Ik geen 4 maatschepjes rijstebloem naturel. Van het cb moest ik gaan ophogen naar een hele fles maar dat vind ik niet nodig. Hij vind het drinken na zijn pap nog erg lekker dus laat t lekker zo. Ik geef de pap meestal rond 12.30 (iets eerder dan dat hij eigenlijk een fles zou mogen anders is hij te hongerig en duurt het happen te lang) en soms sochtends al als we tijd hebben. Heel soms als we een dagje weg zijn of geen tijd hebben om te lepelen doe ik wat pap in een fles maar drinken met een papspeen gaat voor luuk enorm snel en hij drinkt een papfles dus zo leeg en heeft erna nog een beetje hongergevoel...
 
Terug
Bovenaan