Hoe startte de bevalling bij jullie en hoe ervaarde je dat?

<p>Hey allemaal,</p><p>Op dit monent ben ik zwanger van een babyboy. Vandaag al 35+3 zwanger. Hoe startte de bevalling bij jullie, ik ben er wel benieuwd naar omdat het dichter bij komt allemaal ?. En hoe ervaarde je de 1e bevalling kwa pijn en de duur? Ik hoor het graag!</p>

Iedere bevalling is anders, maar ik had al even voorweeen.. daarna goed te handelen regelmatige weeen. Die werden gevolgd door pijnlijke weeen die iig 1 min duurden en toen braken mn vliezen. Het geheel duurde bij mij erg lang, 20 uur ofzo, maar je krijgt een bijzondere kracht hoor! Het is heel bijzonder om te ervaren en hoewel t pijn deed had ik t niet willen missen!

Vage weeën. Alleen in de rug niet aan de buik dus lastige te herkennen. Ook geen vliezen die braken.
Na 24 uur is na een pittige bevalling met vacuumpomp onze dochter geboren. En alles heb je er voor over gehad.  Dochter nu 16 mnd en nu 31w zwanger 2e kind. Al dacht ik na de bevalling.. nooit meer??

Ik had het hele weekend al wat voorweeen en op dinsdag om 01.45 werdt ik wakker en dacht ik van; oke, dit zijn de echte weeen. Ik persoonlijk kon ze niet hebben en ben toen doorgestuurd naar ZH voor epiduraal. Ik vond de persweeen heel erg heftig en heb ook 1,5 uur actief moeten persen voordat mn dochter er was. In totaal duurde het van de eerste echte wee tot aan de geboorte zo'n 16 uur.

Ik had nergens last van, toen mijn vliezen ineens braken. Was toen 36+1. Omdat de baby nog niet ingedaald was, moest ik plat op bed gaan liggen en toen hebben we de VK gebeld.
Die heeft ons weer doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar zijn wat testjes afgenomen en ik zat aan de CTG om de baby in de gaten te houden. 
Ondertussen had ik nog steeds nergens last van, geen weeen oid. Wel moest ik de rest van de week in het ziekenhuis blijven, zodat ik eventueel met 37 week ingeleid kon worden. 
Tussendoor nog gegeten en mijn vriend is nog even naar huis gegaan. Een uur later had ik alles overgegeven en zat ik al flinke rugweeen weg te puffen! Ik had dus ook al 9 cm ontsluiting en 20 minuten later is onze dochter geboren! 
Qua pijn nergens mee te vergelijken, maar hoe cliché, je bent het echt gelijk weer vergeten! 

Met 't breken van de vliezen na precies 39 weken zwangerschap. Had nergens last van gehad dus was erg onverwacht. Na bijna 24 uur is onze dochter geboren. Met de tweede begon de bevalling met weeën. Dit keer na 40+6. Aangekomen in het ziekenhuis bleek ik al op 5cm te zitten. Vliezen gebroken en binnen no time was ons manneke er. Wat een verschil!!! :) 

Ik was zondagochtend gestript, maar maandagochtend nog niks. Maandagavond maar uit eten gegaan. Toen moest ik om kwart over 1 ‘s nachts ongelooflijk nodig poepen ? Daarna bleef ik van die diarree kramp krijgen, elke 4 minuten. Na een kwartier mijn man wakker gemaakt. Een half uur later elke minuut weeën. Was zo zwaar!!! Ik wilde in bad bevallen, ging ook supergoed thuis, maar moest naar het ziekenhuis omdat onze meid niet wilde indalen. Navelstreng kon er tussen zakken als de vliezen zouden breken. Duurde vervolgens nog 1 uur voordat we een ziekenhuis hadden gevonden (alles zat vol!). Uiteindelijk om 14:08 op 14-08 is onze meid geboren! Het moest zo zijn! 
De bevalling was zo pijnlijk, maar ik wil het weer doen! Bizar! Het is dat mijn logisch denken ervoor zorgt dat ik nog niet zwanger ben, maar als ik niet met werk zat, waren we het alweer aan het proberen!

Terug
Bovenaan