Hoe startte de bevalling bij jullie en hoe ervaarde je dat?

Ik stapte op maandag ochtend me bed uit om even voor half 10 en terwijl ik me bed uit stapte braken me vliezen. Zondag avond nog heerlijk op een terras gezeten me 2 paarden nog gemest en verzorgd. Ook snachts heerlijk geslapen. Na het breken van me vliezen geen last van weeen dus even lekker gaan douche. Rond 10.15 kwamen de weeen licht op gang. En toen rond half 11 11 uur richting ziekenhuis vertrokken. Onderweg paar weeen gehad maar die vielen reuze mee. Tot moment dat ik in het ziekenhuisbed lag toen kreeg ik een weeenstorm en bleek ik al 9 cm ontsluitingte hebben. Om 12.56 is onze dochter geboren. Ik heb er wel even moeite mee gehad dat het maar zo kort duurde aangezien ik me voor had bereid op een lange bevalling. Onze dochter is nu 8 maanden en wat zou ik het graag nog een keertje mee willen maken! 

Mijn weeen begonnen snachts om 1 uur. 
Ik had wat menstruatie  achtig  steken en  moest constant naar de wc  toe de grote boodschap doen wat er dun uitkwam. Ik wist niet of dit het was of niet dus begon maar te time.
Uiteindelijk om.half 5 naar het ziekenhuis gereden  toen 3 cm ontsluiting.  Ik had al 2 dagen daarvoor 2 cm
Om 8 uur waren mijn vliezen gebroken. 
ik had been rug  en  buik weeën  en kon ze om 12 uur naar uiteindelijk 11 uur lang  weeen gehad te hebben niet meer opvangen.   Toen een ruggenprik  gehad  wat echt hemels was en kon even 5 uur bij komen.
Tot ik om half 6 persweeen kreeg en naar een half uurtje persen  was mijn  zoontje om 18.06 geboren

Ik ervaarde de bevalling echt als pittig. En weet ooit bij een volgende dat ik echt gelijk  een ruggeprik wil

Ik ben veel te vroeg bevallen, maar wel een bevalling 'volgens het boekje' van de oudste van de tweeling. Ik belde 3 weken geleden om 18.30 uur de gyn, omdat ik een natte plek in mijn onderbroek had. Ik had een paar dagen ervoor al mijn slijmprop verloren. Onderweg in de auto kreeg ik weeën. Rond 19.30 uur lag ik op een bed op de verloskamer. Ik bleek al 5 cm ontsluiting te hebben. Al snel braken mijn vliezen. In eerste instantie namen mijn weeën af. Zodra ze weer toenamen kreeg ik al snel persweeën. Ik mocht nog niet persen, omdat de assistent er nog niet was. Toen heb ik wel in bed liggen kronkelen. Als je moet persen, dan moet je ook écht. Gelukkig mocht ik al snel wel persen. Na twee keer persen werd Daan geboren om 23.07 uur. De placenta kwam maar deels los, waardoor Koen niet geboren kon worden. Hij is uiteindelijk op de OK vaginaal gehaald en om 00.38 uur geboren. 

Bij mij startte het met gebroken vliezen. Een uurtje later begonnen de weeën. Meteen om de 5 minuten. Ik had rugweeën en het enige wat hielp was dat mijn man heel hard tegendruk op mijn rug gaf. Hij heeft er behoorlijk spierpijn aan over gehouden Haha. Ongeveer 5u later zijn we naar het ziekenhuis gegaan, daar wilde ik bevallen. Nog 2u later mocht ik persen. Ik heb bijna 3u geperst maar de kleine man wilde er niet uit. Uiteindelijk met de vacuümpomp geholpen. Ik zat volledig in mijn eigen wereld, waardoor ik de pijn kon hanteren. Bij mij was het meer de uitputting die ik zwaar vond. Maar wat iedereen hier ook zegt: je hebt t er allemaal voor over! Het moment dat je kleintje op je buik wordt gelegd is echt het mooiste wat er bestaat!

Fe eerste was binnen 6 uurtjes geboren.  Geen gebroken vliezen maar weeen die lekker doorzette en uiteindelijk 10 min persweeen gehad.  De 2e wel deels gebroken vliezen. Van 10-20.00 duurde de 5 cm. Toen om 20.30 de rest van de vliezen gebroken ( Dour verloskundige) en om 21.50 was onze dochter geboren.  Ok hier 3 persweeen en klaar.  Laatste 5 cm waren wel pittig.
Je hebt een tv programma one born every minut. Wat me daar altijd op viel was de opluchting van de vrouwen toen de baby geboren was. De pijn die je kan ervaren tijdens het persen vond ik echt wel pittig en je moet dan echt even over zo'n 'randje' heen. Met de gedachte dat daarna die opluchting zou komen was de 2e zo geboren en ik voelde toen ook echt die opluchting.  Je moet echt ff door die pijn heen maar dat gevoel daarna is zo heerlijk. 
Vooral niet bang zijn en laten gebeuren allemaal.  Hoe ontspannender je bent,  hoe makkelijker het gaat.  (Mijn ervaring)
Succes!

Terug
Bovenaan