Hoe stoppen met de borstvoeding?

Hallo allemaal,

Vraagje mijn zoontje van 6 maanden krijgt borstvoeding nu ben ik met de voeding van 13.00 uur gewisseld van borst naar fles (nutrilon) hij drinkt deze braaf op (200 ml), ik zelf kolf dan af want anders sta ik op springen de rest van de voedingen krijgt hijnog borst. Maar ik wil nu eigelijk helemaal overstappen op de fles, maar een klein probleempje hij slaapt nog niet door en 's-nacht geef ik hem dus ook nog borstvoeding en dit wil ik eigelijk blijven doen tot hij doorslaapt.
Maarja als ik overdag stop met BV heb ik dan 's-nacht nog genoeg voeding, nu kolf ik dus en ja weggooien is natuurlijk zonde dus de vriezer komt steeds voller en voller (ha ha).
Heeft iemand tips suggesties?
 
Hoi Kristap,

Voor zover ik weet zou je iedere week 1 voeding moeten vervangen door fv. Maar het preciese weet ik er niet van. Maar misschien heb je wat aan deze link:
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/tips.html

Hoor heel veel dames die alleen avond en ochtend nog live voeden en overdag flesvoeding/bijvoeding. Dus het is wel mogelijk.
 
oh.. en kom je er niet uit... ik heb heel veel aan de site borstvoedingsforum.nl daar kun je je vraag ook stellen en die worden beantwoord door andere moeders maar ook door lactatiekundigen.
 
Ik geef m'n dochter van 1 jaar nu alleen nog 's morgens bv en dat gaat prima. Het schijnt niet altijd zo goed te gaan bij iedereen, maar het is zeker het proberen waard.
Ik heb ook de andere voedingen vervangen voor een fles.
Als je wilt afbouwen moet je gewoon niet kolven. Als je 1 voeding weg laat, dan sta je inderdaad op springen, maar dat is met 1 of 2 dagen wel over. Als je dan helemaal gewend bent aan die voeding minder, dan kan je er nog een weglaten. Tot je ze allemaal hebt vervangen voor een fles.
Als hij echt elke nacht komt voor de bv, dan zal dat waarschijnlijk gewoon goed blijven gaan.
suc6 ermee!
 
bij mij had het bij de eerste voeding 1,5 week geduurd voor dat de stuwing weg was, maar hoe langzamer je afbouwt hoe meer kans je hebt dat die paar voedingen door kunnen blijven gaan. dus mss in plaats van 1 week ertussen 2 week ertussen
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reakties maar als ik niet kolf wordt ik echt behoorlijk beroerd zeer pijnlijke borst met bobbels misselijk enz.dus ik probeer nu steeds iets minder te kolven nu kolf ik nog maar 120ml af en misschien dat ik straks alleen nog de spanning er af kolf, maar als ik door kolf kan ik rustig 250 ml afkolven.
Dus ja ik weet eigelijk wel niet kolven maarja dat lukt nog niet

Groetjes
 
en als je een voeding die je later op de dag geeft er eerst af haalt en deze nog even door blijft geven? misschien dat je dan even wat minder spanning op je borsten hebt.
 
Waarom wil je eigenlijk stoppe? Zo te horen gaat het nog wel erg soepel, dus is toch gewoon mooi om mee door te gaan?
Ik denk dat je als je wel wilt gaan afbouwen, inderdaad steeds zo weinig mogelijk moet gaan kolven.
 
Terug
Bovenaan