Hoe stoppen met de borstvoeding?

Hoi,

Vaak is het moeilijk om 1 voeding te blijven geven als je nog relatief kort bv geeft, maar dat is een risico wat je loopt als je afbouwt, ik zou idd 1 voeding per week afbouwen als je geen haast hebt, zolang jij trouwens blijft kolven heeft het afbouwen geen zin, je zegt dat je borsten dan erg vol zitten, maar daar moet je dan toch even doorheen!
Waarom wil je trouwens stoppen als het nog zo goed gaat??
Je kunt ook eens kijken op borstvoedingsforum.nl daar zitten vrouwen die bv geven en mensen van borstvoedingsorganisaties die je raad kunnen geven.

Succes Gr MJ
 
Hallo,

Ik gaf eerst ook borstvoeding, en had ook een vriezer vol met borstvoeding.
Op advies van de kraamverzorgster ben ik in één keer gestopt met de borstvoeding.
Mijn borsten stonden ook op knappen, goed opbinden de eerste tijd.
Het is de eerste dagen pijnlijk, maar ik was binnen een week er wel vanaf.
En ondertussen heb ik de borstvoeding uit de vriezer opgemaakt.

Groetjes .....
 
Ik deed steeds 1 voeding per 2 á 3 dagen.
Dus: de voeding van 7.00 uur r gewoon BV. Dan die van 10.00 uur vervangen voor FV. Dit 2 á 3 dagen aankijken.
Voeding van 13.00 /14.00 uur gewoon BV.
Dan: voeding van 16.00/17.00 uur vervangen, dit 2 á 3 dagen volhouden.
Voeding 20.00 uur vervangen.
Na 2 á 3 dagen voeding van 13.00. 14.00 uur vervangen. Enz. enz.
Eigenlijk ging het na twee voedingen vervangen voor FV al heel snel met afbouwen. Toen ik de voeding van 13.00./14.00 uur had afgebouwd, hoefde ging het snel: ik had het met 2 weken afgebouwd. dus je moet ruim rekenen: het afbouwen duurt ongeveer 3 weken.
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reakties,het gaat nu best goed hij krijgt 's-ochtends nog bv dan de voeding van 13.00 fles en 'na zijn groente en pap voor het slapen nog bv. Hij slaapt zelfs af en toe door HIEPER DE PIEP en als hij 's-nachts nog wakker wordt krijgt hij ook bv. Heb overdag al veel minder last stuwing en kolf al een paar dagen niet meer.
 
Geef die vriezermelk i.p.v. de kunstvoeding! Is toch veel gezonder voor je kind dan kunstvoeding. Een kind van 6 maanden dat geen verhoogde allergiekans heeft mag trouwens een deel van de borstvoedingen ook vervangen door yoghurt of kwark i.p.v. kunstvoeding. Hoef je ook niet te flessen, dus veel handiger.
 
Als je steeds een beetje kolft, dan maakt je borsten steeds weer nieuwe melk aan, en duurt dan veel langer voordat je eraf bent.
En dit advies heb ik gekregen van mijn kraamverzorgster en mijn huisarts was het er mee eens.
Dus ik mag aannemen dat zij er wel verstand van hebben.
Er is ook een medicijn die de melkproductie stopt, vraag mij niet hoe dat heet.
Maar dat is ook een optie.
 
Terug
Bovenaan