Hoe straffen jullie je kindjes?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Jullie weten wel dat ik in een ' vervelende' situatie zit ( ik zie het zelf persoonlijk niet zo, maar heb geen zin het hele verhaal te vertellen) Dit houd dus in dat Hjerre ineens een heleboel mama's heeft naar wie die moet luisteren en dat doet hij nu natuurlijk niet meer. We zijn wel consequent met elkaar wat betreft de regels, maar ja, telkens naar een ander luisteren......
Mijn vraag aan jullie is dan ook: hoe straffen jullie je kindjes? Tot nu toe worden we tot drie keer ' boos'   en bij de vierde keer gaat hij of 1 minuutje de kinderstoel in of in de box om te spelen. Na elke waarschuwing bieden we hem ook telkens zijn eigen speelgoed aan, maar het lijkt maar niet te lukken.
Hebben jullie misschien andere ideeen?

Groetjes Hanneke

Hoi,

Erg moeilijk ja. Hij is natuurlijk nu nog op een leeftijd dat straffen nog erg moeilijk is omdat hij gewoonweg nog niet goed kan begrijpen wat hij dan fout doet. Het punt is dat het zo niet langer kan. Je zegt dat je hem als straf in de box of in de kinderstoel zet, maar ik heb altijd begrepen dat je juist de dingen waar ze plezier aan beleven niet moet gaan gebruiken als 'strafmaatregel'. Dus b.v. ook niet als straf op de slaapkamer zetten, omdat ze dat toch vaak als een speelplaats zien en de straf niet over komt. Je kunt veel beter b.v een stoeltje in een hoek neer zetten en hem daar op zetten als hij wat doet wat hij niet mag (na een paar keer waarschuwen) of als hij niet wil luisteren. De vraag blijft echter of hij er nog niet te jong voor is.

Ik heb sinds een paar maanden het strafstoeltje in het leven geroepen voor Merijn, maar hij is in juni al 3 jaar geworden en zit duidelijk in de peuterpuberteit. Hjerre is nogmaals nog te jong voor dit soort straf denk ik. Het enige wat ik je verder nog kan meegeven is consequent blijven en goede afspraken maken met alle 'moeders', dus zoveel mogelijk op één lijn blijven met elkaar. Geef hem met tijden wat extra aandacht. Tja, ik zeg ook maar iets, het is en blijft een moeilijke situatie.

Groetjes Fonske (mama van Merijn en Siebe)

Straffen is moeilijk op deze leeftijd. We zeggen nee en halen haar van de plek weg maar de ernst snapt mijn meis niet. Ze vind het zelfs grappig. Maar soms ineens snapt ze het wel en gaat ze huilen, krijsen en slaan. Om vervolgens met een glimlach weer op nieuw te proberen.......tja moeilijk.

We straffen Danique helemaal niet.
Omdat ze gewoon nog niet begrijpt wat ze fout doet.
Als we nee zeggen begrijpt ze dat nog helemaal niet.
Dus halen we haar gewoon weg en geven we haar iets nieuws wat wel mag.

Liefs Ilse mv Danique

Lyanne vindt het een sport om naar de stopcontacten te gaan, wat natuurlijk niet mag. Ik ga dan voor haar zitten en zeg dan heel streng, Nee, dat mag niet en wijs dan met mijn vinger............lachen dat ze dan doet!! Probeer dan maar eens serieus te blijven.

Nee, ze snapt het nog niet, dus laten we het nog maar even zo.

Gr. Marieke mv Lyanne

Hier waarschuwen we 3 keer en daarna gaat hij de box in. Hij heeft het nooit leuk gevonden in de box dus dat is het strafplekje voor Yoëll.
Hij weet wel dat hij niet aan de tv mag zitten, hij kruipt naar de tv kijkt me aan, zegt zelf nee nee en dan gaat hij aan de knopjes zitten. Hij weet ook dat ik bij de derde waarschuwing  mn vinger omhoog doe en 'pas op' zeg. Daarna gaat hij in de box. Na een paar minuutjes haal ik hem eruit en zeg dan dat hij weer lief kan spelen.
Wij vinden dat als we hem nu niet aanleren dat het niet mag, het straks als hij ouder is makkelijker kan begrijpen.
Tuurlijk zal hij niet alles snappen en ook niet waarom mama en papa wel aan de knopjes zitten, maar als hij dat nu wel mag, wordt het straks lastiger.
Zo ook dat we hem proberen in bed te houden als hij wakker wordt en niet eruit halen, anders word het een gewoonte die niet snel af te leren is

Pauline

haha marieke...

Lili doet exact hetzelfde als lyanne....zie het dus ook echt voor me....

Maar ik vind dit ook moeilijk...ze weet verdomt goed dat iets niet mag ...
voordat ze bijv. bij het stopcontact is kijkt ze zo heel sneeky om ..of ik kijk en als ik kijk zeg ik Nee lili dus dan wacht ze ff...na 10 sec weer hetzelfde etc...als ze na 3 keer niet wegkuipt ga ik ook op de grond voor haar zitten en wijzen en zeggen dat dit absoluut niet mag , waarna ze begint te lache....tja....

Terug
Bovenaan