Hoe truttig is vernoemen?

<p>Hoi! </p><p>Wij zijn al tijden uit onze namen, 1e naam vernoemt naar de moeder van mijn vriend, maar op een moderne manier, en 2e naam naar naar een familielid van mij. Gecombineerd is het best een chique combinatie, maar alleen de roepnaam vind ik dan wel weer stoer. </p><p>Gisteren waren mijn vriendinnen honderduit aan het roddelen over een andere vriendin die haar kindje 3 hele chique namen had gegeven, n volgens hen was dat omdat zij zelf vroeger er niet genoeg bij had gehoord. </p><p>Nu vandaag sta ik op met een lichte twijfel over de namen die wij gekozen hebben en of het niet te truttig is allemaal bij elkaar. Ik noem de namen expres niet, omdat ik niet zeker weet of een van hen op dit forum leest. </p>

Persoonlijk vind ik er niks truttigs aan. Ik vind het juist wel een mooie traditie. Mensen vinden altijd wel iets om over te roddelen dus ik zou me hier niks van aan trekken.

Ze zullen zich dood schamen als ze het straks horen ;-) Wij hebben onze dochter ook vernoemd naar onze moeders   Mooi toch! Mijn moeder vond het fantastisch! Mijn schoonmoeder leeft helaas niet meer, vandaar het idee van vernoemen. 

Ik vind het ook niet truttig, mijn beide dochters zijn vernoemd in hun 2e naam en dat vind ik allebei prachtige sjieke namen. (Elizabeth en Katharina) Beide oma s zijn er trots op!

Mijn kind heeft 4 namen, allemaal vernoemd. Ook niet gemoderniseerd trouwens. Alleen de laatste naam is iets moderner, die is van mijn overleden zoontje. Ik vind het helemaal niet truttig.

Wij hebben onze dochter ook vernoemd. Maar lekkere vriendinnen zijn dat zeg, als ze er zo over denken zou bij mij de vriendschap snel voorbij zijn. 
Lekker doen wat goed voelt voor jullie en schijt aan de rest.

Mensen praten toch wel daar hoef je het niet voor te doen of laten ?
Ik vind vernoemen mooi. En je gebruikt uiteindelijk toch alleen je roepnaam. Zelf heb ik ook drie namen maar zelfs mijn partner zal ze niet zo kunnen noemen..

Terug
Bovenaan