Hoe truttig is vernoemen?

Wat zijn dat voor vriendinnen? Gatverdamme. Zou er ook meteen klaar mee zijn als er zo gepraat werd in mijn vriendinnengroep.
Even on topic: wij hebben onze dochter ook vernoemd. Haar tweede naam is Josephine, naar mijn moeder. Ik vind het alleen maar heel mooi! Wij hebben hier in de straat een babyboom en bijna elk kindje is in de eerste of tweede naam vernoemd. En dat zijn er dus echt 8. Niks geks aan dus.

Wij hebben ook klassieke namen klaarliggen om ons kindje te vernoemen naast de roepnaam. Ik vind het een mooi idee om dat te kunnen doen. 
Trek je niets van anderen aan, doen waar jij je goed bij voelt. 

Wij hebben onze dochter ook vernoemd naar beide oma's. Wel een wat tijdlozere versie van de namen Eleonore (Ellen) en Maria (Marijke). Niets truttigs aan ?

Ik vind er ook niks truttigs aan hoor. Wij vernoemen onze dochter naar onze oma’s. Ook beide namen dan moderniseerde. Mijn oma heeft Olive daar hebben we Olivia van gemaakt en mijn mans oma heet Lutzi daar hebben we Lucy van gemaakt.
ik vind het vernoemen juist mooi. Een soort tribute aan je dierbaren 

Gewoon de namen geven die je bedacht had hoor, niks van aantrekken! Afgezien van dat ik het sowieso niet zo aardig vind van je vriendinnen (wie zijn zij nou om zo te oordelen over andermans keuze?), zou ik ook als ik jou was überhaupt niet nadenken over wat zij zullen zeggen. Lekker boeiend als zij het truttig vinden! 
Bij ons vonden m'n schoonouders het niet leuk dat wij niet vernoemden. En ze vonden de naam van onze zoon eerst een naam voor een hond. Maar nu wij (en zij) alleen maar leuke reacties op de naam krijgen heb ik die IN JE MAND ook nooit meer gehoord. Gelukkig hebben we ons niks aan getrokken van wat zij vonden!

Mijn dochter is ook vernoemd. Haar tweede naam. Klassieke naam, mooie betekenis. Ammehoela wat anderen ervan vinden. 

Iedereen z’n mening en als het je vriendinnen niet zijn dan is het wel iemand anders die de naam niet mooi vind. Of er juist gek van is. 
Als je je teveel laat beïnvloeden door anderen heb je straks geen leven meer.
Doe waar jij je goed bij voelt. Het is jou kindje. 
Spreek de naam hardop uit wanneer je alleen bent, schrijf het op een papiertje om te kijken of dit het echt is voor jou

Wij vernoemen onze zoon ook naar onze vaders. Ik vind het alleen maar heel mooi om te doen. Mijn vader heeft een klassieke naam maar daar heben wij een modernere naam van gemaakt en bij mijn vriend hebben we de naam zo gelaten. We hebben wel hun doopnamen gebruikt waar we ze naar hebben vernoemd.
Onze roepnaam wordt trouwens wel zijn 1e naam. Zodat hij ook zo als 1e wordt genoemd bij officiele plechtigheden. Mijn roepnaam is ook mijn 1e naam en ik vind dat persoonlijk wel heel prettig.
Maar vooral doen wat je zelf wil! Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je het niet doet omdat iemand anders er iets van vindt!

Niet truttig. Dat is toch mooi. En zeker als jullie dat graag willen doen, gewoon doen. Laat je vriendinnen maar kletsen hoor. Het is jullie kindje. 

Terug
Bovenaan