Hoe vaak badderen jullie jullie kind?

Hai,
Ik badder mijn zoontje (18mnd) om de dag. Hij heeft de laatste maand redelijk last van een droge huid. Daarom doe ik nu badolie in het badje en gebruik ik nauwelijks zeep.
Als hij van het KDV komt gaat ie in ieder geval in bad!! Je weet nooit wat hij daar allemaal heeft uitgespookt natuurlijk... En het zal 's zomers ook wel vaker zijn in verband met buitenspelen e.d.
Groetjes Marieke
 
Hoi

Bryan is nu ruim 7 weken oud. En wij hebben hem van begin af aan om de dag in het badje gedaan. Omdat hij 11 dagen te laat geboren is had hij een heel droog huidje. We hebben dan ook vanaf het begin Balneum olie gebruikt voor in het badje. En dit werkt prima. Na het badje maseren we hem met een andere olie en het huidje van meneertje doet het prima.
En op het cb zeiden ze dat dit prima was. Trouwens zwitsal produkten zijn uit den boze als een kindje last heeft van een droge huid. Dat even ter informatie voor diegene die dat nog niet wisten

Groetjes Doortje(Sandra ) moeder van Bryan 17-1-2006
 
Hoi, wij doen onze dochter elke dag in bad. Maar nu heeft ze dus sinds kort een totaal uitgedroogde huid. Dus nu gaan we terug naar om de dag of nog minder. Tenzij het zomer is inderdaad.. Eerder ging ze ook niet elke dag in bad, maar toen ze met 9 mnd ongeveer slechter ging slapen en ze sliep op de dag van het bad wel goed, is het een beetje bij het avondritueel ingeslopen.. Maar elke dag is volgens mij niet zo erg goed.
 
Ik doe mijn dochtertje ivm haar eczeem 1 x per week in bad met evt wat thermaalbadzout en smeer daarna haar nog natte lijfhe in met olijfolie. De andere dagen wassen we haar met een washandje met lauw water.

Renée
 
hoi,
 
mijn dochtertje heeft eczeem maar toch doen we haar elke dag in bad. In het badje doen we meestal balneum hermal extra vettend. Daarna smeren we heel haar lijfje in met amandelolie. Haar eczeem is al 3 maanden supergoed onder controle door de amandelolie. De porien gaan na het baden openstaan dus dan trekt de amandelolie beter in.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Anja (mama van Moraya 22-09-05)
 
wij badderen ons zoontje 3 keer per week. Ten eerste omdat hij anders een te droge huid krijgt en ten tweede omdat dat wel praktisch is met het smorgens wegbrengen naar de oppas.
Hij is ruim 6 maanden
groetjes
greet
 
Hoi,
Quinten gaat elke avond in bad. Hij wordt er heerlijk rustig van. Het is zijn rustpunt
aan het eind van de dag.
Hij heeft exceem maar dat is prima onder controle. Na het badje vetten wij hem goed in
en zijn huidje is nu lekker zacht zoals het hoort.
Onze dermatoloog zei dat het huidje niet uitdroogt door het badje maar door wat je
erin doet. Hij raadde ons zeepvrije wasgel aan.(merk maakte niet uit)
Wij gebruiken dit dan ook en het gaat helemaal prima.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan