Hoe vaak badderen jullie jullie kind?

Wij hebben onze dochter het eerste anderhalf jaar elke dag lekker in bad gedaan. Zij vond dit heerlijk, en ze heeft geen last van eczeem of een droge huid, dus wat houdt ons dan tegen!
Tegenwoordig (ze is nu 21 mnd), doen we haar om de dag in bad (de dag dat ze dan niet gaat was ik haar even met een washandje), behalve als ze wel viezig is (de haartjes) of als we bij mensen zijn geweest die roken. Haar haartjes was ik ook gewoon elke keer met shampoo, doen we bij ons zelf ook dus ook bij haar. Het bevalt ons prima!
 
Hallo
ons mannetje gaat om de dag in bad. Hij heeft een droog huidje dus moeten we dan een beetje op letten.
Ik las dat iemand schreef dat een arts had gezegd dat het niet uitmaakte hoevaak je je kindje badderd maar volgens onze arts  doet het dat wel degelijk. Je wast, ook al was je zonder zeep, je vetlaag van je huid waardoor deze sneller droger zal worden.
Apart dat de medische wereld er dus ook nog niet helemaal uit is!
Groetjes Jeanette
 
Wij doen ze 2 soms 3 x per week in bad; in de zomer inderdaad vaker.
Onze kids hebben ook een vreselijk droge huid. Ik heb net balneum badolie en zalf gekocht, gaan we maar eens even uitproberen.
De andere dagen wassen wij ze uiteraard. Dat je het beschermlaagje wegwast is inderdaad zo; vandaar dat wij ze ook niet vaker in bad doen.

Mirjam
 
Hoi meiden!

Minoes gaat om de dag in bad. Reden hiervoor is, net als bij de meesten van jullie, n droge huid! We doen badolie van de Hema in het water en na het bad smeren we dr armpjes en beentjes in met Vaseline Lanette zalf òf babycreme van het Etos eigen merk..werkt beide heel goed!

Ik denk dat Minoes deze zomer wel wat vaker in bad zal gaan, dan is ze immers al 1+ en wordt ze vast en zeker viezer dan dat ze nu wordt (hihi)!

Allemaal nog n fijne avond!

Veel liefs,
Jacomien
 
hoi,

Mijn dochtertje gaat om de dag in bad.
Zo voorkom je uitdroging van het huidje.
Ik was haar wel iedere dag als ze niet in bad gaat met die zwitsal wegwerpwashandjes over haar heen dan ruikt ze wel fris.

Groetjes een trotse moeder
 
Hoi hoi,

Ik doe mijn zoontje(10mnd) om de dag in bad, niet dat het echt nodig is want vies worden ze nog niet!!
Maar ik vind het zo leuk en hij ook, de oudste heeft  heel veel last gehad van eczeem en allergieen en die mocht dus heel weinig in bad.
Ik smeer hem altijd heel goed in, ik vind het fijn om hem zo te helemaal in te wrijven en hij ook hij ligt dan echt te genieten.
Zolang de huid niet te droog wordt denk ik dat het geen kwaad kan!!

Groetjes Mary jane
 
We bekijken het een beetje per dag.
Maar in principe gaat ze iedere dag lekker in bad. zeker ook omdat ze nu aan het rondkruipen is en overal aan zit.
We gebruiken trouwens  niet altijd iets in bad.
Ze vindt het helemaal geweldig en het is even een lekker "rustmomentje" samen met papa of mama.
Na het badderen wordt ze lekker ingesmeerd met een bodylotion  en ons prinsesje ruikt weer heerlijk en is lekker zacht.
Daarna slaapt ze lekker als een roosje

 
Mijn dochter gaat 3 keer per week. Ze heeft last van een droge huid en eczeem. Als ze in bad gaat gebruiken we olie. Badderen is niet zo goed voor de huis, want dat droogt ook uit (ook alleen water) dus gaat ze maar die drie keer......
 
Terug
Bovenaan