Hoe vaak bedje verschonen?

Hallo allemaal,

Weer even een vraag voor de dames die al mamma ervaring hebben. Hoeveel lakentjes, hoeslakentjes ed heb je minimaal nodig voor het ledikantje? Toen wij klein waren werd het elke dag verschoond volgens mijn moeder gezien het gebrek aan die geweldige pampers die er nu zijn. Ik ben dus even benieuwd hoe vaak jullie nieuw beddengoed in het bedje leggen en of je dan ook steeds alles verschoont. Hoeveel dekentjes heb je bv nodig en was je die vaak?

gr.Ing

Hallo Inge,
Ik zal misschien wel een hele ranzige moeder zijn maar ik verschoon Isabel haar bed 1x per week. De hydrofielluier onder haar hoofd vaker. Maar het bedje wordt nooit vies.
Ik heb 3 hoesjes (voor over het matras) 1 ervan gebruikte ik voor het matrasje van de kinderwagen. Ik heb 3 lakentjes maar aangezien ik 1 favoriet heb, met haar naam erop gestikt gebruik ik deze meestal.
Ook heb ik 1 dekentje, en nog 1 fleece dekentje voor de kinderwagenbak, dus mocht er 1 ondergespuugd worden (= nog nooit gebeurd) heb ik er altijd nog 1.
Ze krijgt wel om de dag of soms iedere dag een schone pyjama aan. En de slaapzak wordt ook iedere week gewassen.

Groetjes Sharon

Ik ben nog geen moeder (bezig om zwanger te worden) maar ik zou het bedje 1 x per week verschonen. Dat lijkt me vaak genoeg. Of je moet zien dat het vies is geworden.
groetjes Eva

Hoi,
dat hoeft echt niet zo vaak hoor. Hier ligt er een flanellen doek en hydrofiel luier op het hoeslaken. En Quinn slaapt in een slaapzak. Deze gaat ongeveer na 3 dagen in de was, hetzelfde met zijn pyama. Soms doe ik die om de 2 dagen. Het beddengoed zelf gaat misschien 1x per week of per 2 weken in de was. Meer is echt niet nodig vind ik.
Ik zou van  de  hoeslakens en gewone lakens  3 stuks aanschaffen. 1 op bed, 1 in de was en 1 in de kast, zeg maar. En dekentjes 2.
Groetjes Veerle

Hoi,

Ik had ook van alles 3, hoeslaken en bovenlaken. Ook voor het wiegje. De hydrofiel waar het hoofdje op ligt werd vaker verwisseld.
Mijn dochter is nu 3 en ik verschoon het bed nog steeds 1 keer per week. Tenzij er een reden voor is wat vaker.

Het dekentje heb ik af en toe uitgewassen.

Groetjes, Eveline

In principe verschoon ik 1x per week de bedden... die van onszelf en die van de kinderen.
Dat heb ik vanaf het begin zo gedaan, eventueel vaker als het vies is door bijv. spugen... maar dat kan je grotendeels voorkomen door een (hydrofiel) luier onder het hoofdje te leggen in het wiegje/bedje (dit zal de kraamhulp vrijwel altijd ook doen, dus die zou je die 'truc' ook geleerd hebben denk ik). Deze verschoonde ik in het begin vrijwel elke dag...kwam toch regelmatig nog een mondje terug in het begin.

Wij hadden/ hebben ook 3 setjes en net als Veerle: 1 in bed, 1 in de was, 1 in de kast... heb je altijd 1 voor het grijpen!

Overigens maar 1 dekentje... gewoon in de wasmachine en zonder droger ook vlot droog. Wel een apart dekentje voor de kinderwagen hadden we.

Het komt dichter en dichterbij he!!!!

groetjes,
Marije

Ook ik verschoon het bedje 1 x per week. De hydrofielluier wel elke dag en als het bedje vies is door spuug of iets dergelijks, verschoon ik het uiteraard ook. De slaapzak verschoon ik 2 x per week en het pyamaatje dagelijks.
Succes
Sil

Ik doe het ook hetzelfde als de andere mama's
Ik verschoon altijd op zondag alle lakens (zo vergeet ik niet of ik het al een keer gedaan heb die week.... zwangerschapsdementie ;)) zowel van ons als van de kleine. De hydrofielluier voor onder het hoofdje gooi ik dan ook altijd in de was. En als ie vies is verschoon ik die door de week nog wel eens, het komt echter maar weinig voor dat ie vies is, in bed spuugt ze niet zoveel tegenwoordig.

Groetjes,
Nymue

Terug
Bovenaan