Hoe vaak bedje verschonen?

Hoi Inge,

ik heb het bedje altijd twee keer per week verschoond en indien nodig natuurlijk vaker. Ik heb drie hoeslakentjes, twee zeiltjes, vier overtrekjes en twee dekentjes. De dekentjes was ik niet zo veel, misschien eens in de twee weken, maar die worden natuurlijk wel dagelijks gelucht. De hydrofiel luier wordt wel elke dag gewassen, net als de pyama. De slaapzak gaat ook met elke verschoning mee in de was. Ik ben astmatisch en mijn man heeft een huisstofmijtallergie, dus willen we niet te veel risico lopen met een kleintje, daarom wordt alles, behalve de dekentjes, op 60 graden gewassen.

Groetjes van Marloes

Tip voor de hydrofielluier (vaan mijn vorige kraamhulp)
als die nog schoon is, dan gebruikte ik hem nog bij het afdrogen na het badje en legde ik weer een schone in het bedje onder het hoofd. Op die manier heb je elke dag een schone hydrofielluier in het bedje en gebruik je de oude ook nog! Scheelt weer wassen!
Waar je meer van nodig hebt zijn aankleedkussenhoezen, vooral kleine babies kunnen heel goed plassen als ze net uit bad komen ofzo en dan heb je natuurlijk weer een schone nodig! Ik heb er wel een stuk of 6.

groetjes Klarie

Ik heb ook nog een goede tip;
Bij het aan-uitkleden met het badje, legde ik altijd zo'n plastic onderlegger uit je kraampakket op het aankleedkussen, met de plastic kant naar boven. Daarop legde ik dan een badcape of hydro-luier. Als je beeb dan plast, is niet gelijk het hele aankleedkussen nat.
Sil

Hoi,

ik haal altijd voordat ik de baby ga uitkleden voor het badje de hoes van het aankleedkussen. Anders kan je wel blijven wassen. Als je gewoon de hydrofielluier uit het bedje neerlegt met uitkleden heb je ook geen extra was.

Groetjes van Marloes

En ik maar denken dat ik gek was om te denken dat 1 x per week normaal was. Kan dus best afhankelijk of je kindje al dan niet in een slaapzakje slaapt of niet en of het spuugt of langs de broek heen poept. We zullen het ervaren. Ik heb in ieder geval weer nuttige tips opgedaan. Ook over het aankleedkussen.

lfs ing

Terug
Bovenaan