Hoe vaak doen jullie het?

Hoi,

Nadat mijn ongi van de laatste keer voorbij was hebben wij om de dag geklust, soms ook wel elke dag. Dus als het nu niet raak is :)
Ik ben er nu in het begin erg mee bezig en misschien als het langer duurt dat ik niet meer gepland ga klussen zeg maar.
Ik wacht met spannin mijn NOD af.....

het beste is om op de dag vòòr je eisprong te klussen en/of op de dag vàn je eisprong.
op www.predictor.nl staat een biologische klok daar kun je het precies zien.

gr moon

Hoi, hoi!
Ook wij klussen nu om de dag in de vruchtbare week. Het jammere is dat er bij ons echt druk op onze relatie komt staan hierdoor. Als ik 'moet' klap ik vaak dicht en kan ik er echt geen lol aan beleven.
Ik heb woensdag mijn nod en we hebben besloten dat als ik ongi wordt we het dan wat minder op schema doen maar gewoon zien hoe het loopt zodat de druk er een beetje afgaat. Na de klustijd zit je toch een beetje in spanning van zou het wel of toch niet...
Ik ben dat echt moe. Maarja, als je iets erg graag wil moet je er ook iets voor over hebben zolang je relatie er niet onder lijdt, toch?
Van mijn zoontje ben ik heel onverwachts zwanger geraakt en dat beviel me toch beter dan dit. Zo zie je maar, je kan nog zo op tijd klussen, je hebt het dan nog niet voor   het zeggen..
Doei, Miek

Hoi

Beetje late reactie maar ik kom hier eigenlijk niet zo vaak meer. Maar wat dat 'moeten' betreft.....
Mijn vriend en ik hebben vorige week knallende ruzie gehad. Hij baalde omdat ik erg passief was geworden. Ik was erg stil, nam geen initiatieven meer en at weinig. Hij had het meer in de gaten dan ik. Dus voor hem was de maat vol en hij dwong me min of meer te praten. Maar dat gene waar ik mee zat was voor mij moeilijk en wilde (of dacht) dat ik het zelf op kon lossen. Achteraf ben ik blij dat hij die uitbarsting heeft gehad want opeens kwamen bij mij de tranen en 'bekende' ik. Ik dacht al die tijd (1,5 jaar) dat bij hem alles om een kindje krijgen draaide. Ik wilde het zó graag voor hem dat ik mezelf vergat. Ik heb altijd gedacht nooit een kindje te krijgen namelijk want we kennen elkaar pas 2 jaar. Maar wat bleek? Hij had er geen haast mee. Ok, we zijn beiden 38 en de klok tikt en dat geeft dan ook weer die spanning maar alles bij elkaar besproken kwamen we tot de conclusie dat als er géén kindje zou komen we beiden ook heel gelukkig kunnen zijn. Dus....de druk is eraf, een paar dagen later was ik weer mezelf, de sex is beter dan ooit en we doen het alleen als we zin hebben.
De keuze toendertijd was heel bewust maar als je al 1,5 jaar bezig bent (4e ronde mk) dan kan de spanning te veel worden. Als ik ooit een kindje krijg, krijgt  het meer liefde dan wie dan ook maar voor nu voelen we er ons goed onder. Het heeft even geduurd maar de spanningen zijn weg, het móeten is weg en ....WE ZIEN WEL!!!!

groetjes Costa

Hallo Allemaal

Ik had dit bericht over het hoofd gezien denk ik vandaar ook mijn late reactie. Maar wat betreft dat moeten.... Ik denk dat je het beste gewoon in de gaten kan houden wanneer je eisprong is   en rond die dagen kan je 2 x klussen inplannen (niks moet) mar die dagen ervoor heeft weinig zin om te klussen voor een zwangerschap dus dan kan het gewoon spontaan toch.... en de dagen na je eisprong is de kans veel kleiner dat je zwanger wordt dus ik zou ook in die tijd geen klussen plannen. Ik geef bij ons gewoon aan wanneer We "moeten" en verder houden we het spontaan. We willen het graag dus 2 x "moeten" in de 4 weken hebben we ervoor over maar verder houden we het graag spontaan. Voor ons pakt dit heel ontspannen uit moet ik zeggen.   (maar ik zit ook nog maar in ronde 3 dus of dit over 3 ronden nog zo is.....)

Hallo,

Wat Pam verteld zo zit het bij ons ook wel een beetje..
We klussen regelmatig maar om de dag lukt gewoon vaak niet..
Wij "plannen" niks.. ik vertel ook niet tegen mijn man wanneer mijn eisprong is want dan heb je dat idee van dat "moeten" en daardoor is er toch een bepaalde druk waardoor het allemaal niet echt soepel verloopt..
Mijn man heeft weinig zin om te klussen als hij het idee krijgt dat het "moet".. hij krijgt dan het idee dat ik alleen maar wil klussen omdat ik zwanger wil worden en daar gaat de zin een beetje van over.. wat ik ook heel goed begrijp dus vandaar dat ik niet vertel wanneer ik mijn eisprong heb..

Het klussen moet leuk blijven voor ons allebei..
Ik probeer dan wel rond mijn eisprong om de dag te klussen maar dat valt bij hem niet echt op omdat we toch wel regelmatig klussen..
Maar precies wat Pam zegt, je hoeft niet om de dag te klussen, alleen rond je eisprong.
Dus ervoor of erna hoeft het niet om de dag, misschien als je dat doet dat het idee van het "moeten" er ook een beetje vanaf gaat..
Succes!

Ilse.

Hoi,

je kunt ook kijken op predictor.nl en dan bij biologische klok. Daar wordt precies voor je uitgerekend wanneer je meest vrchtbare dag is, en wanneer dan de eventuele
uitgerekende datum is. erg leuk!!!

Hallo hier ben ik ook weer eens. Nogmaals dank voor jullie reacties. Ik heb op babybrabbbel.nl een handige vruchtbaarheidscalculator gezien en heb dus gezien wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Erg handig! Mijn vriend reageert erg leuk en wil zelfs weten wanneer mijn eisprong is en wil ook perse vrijen in mijn vruchtbare dagen. Ik had het heel anders verwacht dat hij het zou zien als functioneel klussen en het daarom niet meer leuk vond. Maar in tegendeel dus..ben er wel blij mee. Maar goed wij zijn nog maar in de beginperiode...Maar het maakt toch niet heel veel uit of je om de dag klust of elke dag in je vruchtbare dagen??

Terug
Bovenaan