hoe vaak hoor je de naam .............

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Voor een jongetje zijn we er al lang en breed uit, alleen over de uitspraak twijfelen we nog. Ik zeg lekker niet welke naam we hebben .

Maar voor een meisje kunnen we moeilijk kiezen tussen 2 namen.
Die ene naam hou ik ook lekker voor me  want die gaat het hoogstwaarschijnlijk worden, en die andere is TESSA.

Tessa vinden we een hele mooie lieve naam maar we twijfelen een beetje of die naam niet heel erg vaak voor komt.
We vinden het niet leuk als onze dochter straks met nog 5 andere Tessa's in de klas komt.
We willen juist een naam die je niet 100x hoort.

Dus nu staat die andere naam met stip bovenaan ons lijstje maar we vinden het zo moeilijk om die knoop door te hakken aangezien Tessa ook nog steeds in ons hoofd zit.

Hoe vaak horen jullie de naam TESSA in jullie omgeving, op school bij jullie andere kindjes etc etc......

Kruimel ( morgen 30 wkn )

Hoi Kruimel,

Ik ken geen Tessa ´s hier in de omgeving. Vind het wel een mooie naam. Wat je ook nog wel eens hoort is dat men 2 namen erg mooi vinden (zoals bij jullie) en op het moment dat het kindje geboren is, ze een van de namen helemaal bij het kindje vinden passen.

Wij weten ook niet wat het gaat worden, dus hebben ook voor zowel een j als m een naam bedacht. Enne.... begrijp best wel waarom je het niet gelijk wilt noemen. Je wil immers de naam nog even voor jezelf houden.

Groetjes Sylvia

Hai,

Toevallig!! is er een paar weekjes geleden een vriendinnetje van mijn beste vriendin bevallen van 'een Tessa', maar verder ken ik er geen...

Vind t een leuke naam!

Liefs Lotte

Hoi Kruimel,

Ik vind Tessa ook een hele mooie naam. Voor wat betreft je vraag over hoe vaak de naam voorkomt, hier de statistieken:

Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 179 meisjes geboren die de naam Tessa gekregen hebben.

Niet veel voor een heel land in 12 maanden tijd toch? Maar dat moet je zelf over oordelen...

Deze info heb ik van de volgende site:
http://www.babynamen.nl/ en kies dan (linker menu) voor: "hoe uniek is uw naam?"

Hoop dat je hier wat aan hebt

Ik ken ook geen enkele Tessa en vind het een hele mooie naam.
Ik zou er gewoon voor gaan. 5 Tessa's in de klas is volgens mij onmogelijk!

Hoi,

ik ben van het voorjaarsforum 2007 (komen dus een schooljaartje voor jullie uit) en heb ook even gekeken. Bij ons op het forum komt de naam Tessa 2x voor. Toevallig hebben wij die naam ook heel lang in ons hoofd gehouden, maar op het laatste moment kozen we voor de naam Laura. Heel veel succes met het kiezen van de juiste naam voor jullie ukkepuk.

Groetjes Ilona, mama van Laura (13-01-2007)

Hier in de straat woont een tessa. En verder  bij ons op de creche heb ik hem nog maar 1 keer voor bij zien komen in de 9 jaar dat ik daar werk. Dus de naam komt niet zo vaak voor.
Sterkte met kiezen!

Monique

Ik heb een nichtje van 11 die Tessa heet en een buurvrouw maar verder ken ik er geen en onlangs ook niet in de krant gezien bij de geboorte advertenties!

Groetjes Rian

Terug
Bovenaan