Hoe vaak in bad!?!?

Beste lezeressen,

Even een vraagje, hoevaak doen jullie de kleine in bad?
mijn ventje is een half jaar, en ben erg druk, nu doe ik het meestal 2x tummy tub en 1x uitgebreid in bad, de andere dagen gewoon wassen en de billetjes lekker met zeep.
ik was benieuwd hoevaak jullie de kinderen badderen.

 
Mijn dochtertje (9 weken) gaat 2 keer per week, op andere dagen idd met washandje op de commode.

Dit zijn wij gewend geraakt van mijn oudste (nu ruim 2 jr) die een droge, gevoelige huid heeft en ook lange tijd eczeem heeft gehad. We hebben echt veel moeten smeren en ons goed houden aan leefregels om zijn huidje rustig te houden. Echt vies worden die kleintjes toch niet!

Mijn oudste gaat ip ook nog steeds maar 2 keer per week, behalve in de zomer als hij vies wordt van het buitenspelen, dan meestal iedere dag.
 
Hoi,

Mijn dochter gaat om de dag (soms om de 2 dagen) in bad. Ze is nu 13 maanden. Ook zij had een heel schraal huidje en aangezien ik exceem heb en haar dat niet wil aandoen, doen wij rustig aan met badderen.
De dagen dat ze niet in bad gaat lekker een zwitsal doekje over haar gezicht, handen en billen en ze ruikt ook héérlijk.....

Liefs Reneke
 
Hoi hoi,

Onze meid ging met een half jaar ook om de dag in bad en de rest gewoon met een washandje en wat zeep.
Nu is ze 14 maanden en loopt volop. Kruipt overal op en in. Nu met die mooie weer is het 's avonds een lekker smerig meisje. Ik krijg al die zand er met een washandje echt niet af. Ook omdat ze niet meer rustig blijft liggen op de commode.
Ze gaat dus op dit moment iedere avond even in bad. Dan weekt alles er weer goed af en is onze meid weer lekker schoon. Ze blijft er trouwens niet lang in hoor meestal een minuut of 5 soms wat langer. Maar ze zit er nooit langer dan 10 minuten in.
Ik weet dat men zegt dat het niet goed is voor het huidje, maarja ik kan haar ook niet smerig in bed leggen.
Gelukkig heeft ze geen last van eczeem of dergelijk dingen, dus is het ook niet echt een probleem naar mijn idee.

Groetjes Anne
 
Mijn dochtertje (10 weken) gaat 2x per week in bad en af en toe met papa onder de douche. Voor de rest gebruik ik waar nodig een washandje. Vies wordt ze toch niet.
Natuurlijk wel een beetje zwitsal elke dag voor het lekkere babygeurtje
 
Als ik zo de reacties lees vraag ik me af of elke dag zoals wij doen wel normaal is.
Vanaf de eerste dag gaat mijn zoontje nu 14 weken elke dag in badje en ik ben ook al 1 keer met hem gaan douchen wat hij minder leuk vindt. Het is ook wel eens voorgekomen dat hij 2 maal op 1 dag in bad is geweest omdat hij bleef huilen en dat het middel was om hem stil te krijgen.

Ik ben ermee begonnen omdat het hem altijd lekker ontspande en hij minder last van krampjes leek te hebben, nu gewoon omdat we het allebei leuk vinden en hij daarna zijn flesje drinkt en heerlijk in slaap valt.
 
Terug
Bovenaan