Hoe vaak in bad!?!?

Ik doe mijn zoontje van bijna 8 maand ook bijna elke dag in in de tummytub en 1 keer per week in het badje zodat we zijn haartjes kunnen wassen (vind ik makkelijker in het badje). Ik kreeg alleen van de kraamzorg wel het advies op te letten of hij geen droog huidje zou krijgen. Maar dat is tot nu toe niet of nauwelijks het geval. Het is bij ons ook echt een avondritueel. Eerst lekker in bad en spelen met de badeendjes e.d., daarna lekker insmeren met baby bodylotion en vervolgens flesje en in bed. Alleen als het niet uitkomt vanwege een afspraak of als we zijn  wezen zwemmen  (dan doucht hij na het zwemmen daar) doen we het niet.

Meestal doet mijn vriend hem in badje of doen we het gezellig samen. Op die manier kan hij ook lekker tijd met hem doorbrengen na een dag werken. (ik werk momenteel niet).

 
Mijn beide dochtertjes (16 weken en ruim 2 jaar) gaan 2 keer per week in de douche/ bad (en soms 3 keer) Mijn oudste gaat in de zomer wanneer er wat meer in het zand gespeeld word vaker.
 
mijn zoontje (bijna 4 maanden) gaat iedere dag in badje of onder de douche met papa. Ik was hem niet iedere dag hoor, wordt het huidje zo droog van. Maar hij vind het zo heerlijk en wordt er zo ontspannen van dat wij het gewoon iedere dag doen.
 
Onze zoon, inmiddels 19 maanden vindt het bad heerlijk. Hij gaat zo'n vier keer per week in bad en voor de rest met het washandje of samen met papa onder de douche. Onze zoon is een echte waterrat. Helaas heeft hij een gevoelige en droge huid. Daarom voeg ik aan het badwater alleen badolie en een schep zeezout toe. Dan droogt zijn huid niet zo erg uit.

Groetjes, Marijon
 
Mijn zoontje gaat ongeveer 3 keer in de week onder de douche, dus eigenlijk om de dag, soms om de 2 dagen. 's Ochtends was ik z'n gezichtje alleen met water en z'n billetjes met water en beetje zwitsal.

Las dat iemand iedere avond haar kindje in bad/onder de douche zet. Vriendin van me deed dat ook, die is verder ook heel erg van schema. Dus iedere dag hetzelfde ritueel, totdat na 8 maanden een avondje niet uitkwam om de kleine in bad te doen. En sindsdien is het wel mis, want de kleine meid was zo gewend om lekker te badderen en lekker moe te worden voor het slapen gaan. Ze wou dus absoluut niet slapen en het is een lange nacht geworden. Misschien dat je daar om kunt denken om zo'n avond te vermijden?

Liefs Rixt
 
hoi
romy is ruim 9 maanden en gaat ook maar 2x in de week in bad of mee onder de douche.
vies zijn ze toch nog niet, maar doe gewoon wat jij lekker vindt en wat goed uitkomt.
romy is savonds te moe om nog in bad te gaan, dan vind ze er niet zo veel aan en is het huilen met aankleden.
veel badderplezier!

groetjes Miranda
 
Onze zoon wassen we altijd 's ochtends. Is hij meteen verlost van de luierluchten rondom zijn billetjes en kan hij schoon zijn kleertjes in (die hij ook weer iedere dag schoon aankrijgt: lang leve Marktplaats).
 
Terug
Bovenaan