Hoe vaak lacht jullie baby?

Hallo,

Ons zoontje is op dit moment 10 weken oud en lacht de hele dag door. Hij begon al te lachen op 2 weken en is sindsdien niet meer gestopt. We krijgen steeds de opmerking dat hij een hele vrolijke baby is, maar net daarom begin ik mij wat zorgen te maken. Is het wel normaal dat hij voor het minste gaat lachen op zo’n jonge leeftijd? Ons dochtertje was 3 maanden wanneer ze voor het eerste mooi lachte en dan moesten we al heel veel moeite doen. Bij ons zoontje gaat het volledig vanzelf, zonder moeite. Ook bij vreemde mensen haalt hij zijn mooiste lach naar boven. Moet ik mij hierover zorgen maken?
 
Ons dochtertje is ook heel vrolijk van nature. Weet niet precies vanaf hoeveel weken. Wordt helaas ook weer minder na het 2e jaar.
Het kan heel goed gewoon het karakter zijn.
 
Ons meisje lachte vanaf 2 weken en lacht nog steeds hele dag 6 maanden nu zou me daar echt niet druk om maken allen maar goed teken. Waarom zou je er zorgen over maken?
 
Ik las over het Angelman Syndroom en een van de eerste tekenen daarbij is "vaak lachen". Aangezien ons zoontje echt de héle tijd lacht en ook zo vroeg begon met lachen, maakte ik mij dus wat zorgen...
 
Angelman syndroom gaat vaak gepaard met wat meer kenmerken dan enkel het hele lachen.
Zelf heb ik veel met mensen gewerkt met het angelman syndroom en ook het lachen voelt anders dan 'gewoon' lachen, maar het kan zijn dat dit zo overkomt op mij omdat ik het syndroom vaker heb gezien.
Als je je zorgen maakt kun je altijd even contact opnemen met een arts of het cb? Vaak zie je ook motorisch een ontwikkelingsstoornis, epilepsie en andere kenmerken.
Voor de rest heb ik een grote geruststelling, mijn kindje lachte echt zo goed als naar iedereen en in alles, behalve bij mij. Het geluk is dat je dan niet je zorgen maakt of er iets mis is met je kind, wel maak je je dan zorgen of er iets mis is met jou als mama ;) 
Maak je je nou echt zorgen, uit dit naar de professionals die hier evt verdere actie op in kunnen zetten. Voor de rest zou ik zeggen, geniet van dat lachende gezichtje. 
 
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Het lijkt zo onwezenlijk dan een baby'tje bijna nooit weent en voortdurend schaterlacht, zeker in vergelijking met ons dochtertje. Het is ook nog wat vroeg om de andere kenmerken van het Angelman Syndroom te kunnen herkennen, aangezien hij nog niet de leeftijg heeft om al rechtop te zitten / te praten. We kaarten het in ieder geval eens aan bij ons volgende bezoek aan de kinderarts!
 
Hallo,

Ons zoontje is op dit moment 10 weken oud en lacht de hele dag door. Hij begon al te lachen op 2 weken en is sindsdien niet meer gestopt. We krijgen steeds de opmerking dat hij een hele vrolijke baby is, maar net daarom begin ik mij wat zorgen te maken. Is het wel normaal dat hij voor het minste gaat lachen op zo’n jonge leeftijd? Ons dochtertje was 3 maanden wanneer ze voor het eerste mooi lachte en dan moesten we al heel veel moeite doen. Bij ons zoontje gaat het volledig vanzelf, zonder moeite. Ook bij vreemde mensen haalt hij zijn mooiste lach naar boven. Moet ik mij hierover zorgen maken?
 
Hoi!!
Ik heb nu een dochtertje van 10 weken, en ze blijft ook maar lachen. Maak menook een beetje zorgen of dit normaal is. Ik ben benieuwd hoe het bij jou is afgelopen?
Lieve groet
 
Terug
Bovenaan