Hoe vaak ontlasting?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik vraag me af hoe vaak jullie kindjes per dag poepen.
Ik heb laatst de huisarts gebeld om te vragen of het wel normaal was, maar volgens hem maakte het niet uit.
Vera (14mnd) poept de laatste maanden tussen 5-10 keer per dag. Morgen ga ik met haar naar de huisarts omdat haar billetjes deze aantallen niet meer trekken.
Ik ben sinds gisteren overgegaan naar water en thee drinken en geen diksap, roosvicee of ranja meer. Wie weet dat dat de boosdoener is....
Als iemand nog andere tips heeft?

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Wat zielig voor Vera dat ze last van haar billetjes krijgt! Die billetjes krijgen zo tuurlijk ook geen rust hé?
Ik zelf vind 5 tot 10x per dag wel veel hoor. Dylano heeft er 2 tot 3 per dag, en soms weleens 1 of 4. Maar het gemiddelde is dus 2 of 3.

Laat je ff weten hoe het bij de HA was??

Liefs Debby.

Trouwens, is de poep erg dun of valt dat wel mee?? Als ze tandjes krijgen gaan ze namelijk ook vaker poepen. Dylano heeft er vaak last van als hij kiesjes krijgt.

Mijn dochter krijgt kiezen en dan is het zeer wisselend. Ook qua vorm. Vaak diarree en soms ook vast. Het varieert van 1 tot 4 keer, maar het gemiddelde is 2 keer.

Groetjes Babybelle

hoi Karin,

ik vind 5 tot 10 keer per dag ook wel veel hoor! Tuurlijk kunnen de billetjes daar niet tegen...zielig hoor.
Maar zoals hier al genoemd kan het met het krijgen van kiezen/tanden inderdaad veel vaker zijn.
Wij merkten dat ook bij Sarah. Zeker bij haar kiezen had ze last van de billtjes en had ze veel dunne poepluiers per dag.
Maar als ze geen last heeft van tanden dan heeft ze gemiddeld zo'n 2 poepluiers per dag. De ene keer meer of minder maar wel regelmatig.

Ben benieuwd wat de huisarts je morgen gaat zeggen. Laat je het nog weten?

Sterkte met de billen en wat altijd fijn is, is om de kleine zonder luier te laten rondlopen zodat ze even kunnen luchten. Maar met die hoeveelheid poep kan ik me voorstellen dat je dat nu even niet wilt...

Tamar

Gemiddeld heeft Eline 2 a 3 keer per dag een poepluier. Alleen toen afgelopen paar weken haar kiezen doorkwamen, was het meer.

Ik gebruik meestal voor de billetjes Bepanthen.

Birgit zit nu (gelukkig) weer op gemiddeld 2x per dag, vorige week was dat wel anders! Idd ook meer dan 5 keer per dag.. zal wel weer wat met haar tandjes te maken hebben... alleen zie ik ze niet!

Evelien

Hoi,

Maaike had eerder altijd maar een poepluier op een dag. De afgelopen twee weken waren dat er twee maar nu heb ik gisteren ontdekt wat daar de oorzaak van was. Ze krijgt twee hoektandjes boven.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan