Hoe vaak slaapt een kindje van 8-9 maanden?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik tob nogal met erg veel nachtelijk gespook van Leah. We hebben al van alles geprobeerd. Omdat ze overdag behoorlijk moe lijkt, gaat ze 2x naar bed, van 9-11 en van 15-17u ongeveer. Tijden wisselen nogal eens, hoor.
Omdat ik met de handen in mijn haar zit, ga ik even wat anders proberen. Ik wil nu toch een strakker schema gaan invoeren met maar 1 slaapje per dag (van 11 tot 2 ofzo). Is natuurlijk uitproberen. Vandaag heeft ze 1x geslapen en om 18u zat ze er volledig doorheen.

Maar goed, ik vroeg mij af hoe vaak jullie kindjes nog slapen overdag. Is 1x te weinig?  Is 2x juist te veel? Ben benieuwd!

hoi hoi..wij hebben ook dat probleeem ,nicky is nu bijna 9 maanden.slapen is gewoon een ramp.ik laat haar maar lekker slapen als ze toch uit eindelijk in slaap valt.ik wilde me ook aan een schema houden ,maar dat werkt hier niet.de laatste tijd komt nicky s nacht ook wel weer eens.of het nu aan de tempratuur ligt,of het bedje wat ik anders had gezet,ik weet het ook niet meer.Ik zit nu half geradbraakt achter de pc.groetjes,karin

Renske is 8 1/2 maand en slaapt 2 keer. Mijn oudste dochter sliep ook 2 keer toen ze 9 maanden was. Ik vind het best vroeg om al aan 1 slaapje te beginnen, maar misschien werkt het wel.

Hoi,

hier ook een ramp. De ene keer slaapt ze op de hele dag maar 3 kwartier. De andere dag ineens 2x anderhalf uur. Ik laat het maar. Het enige wat ik wel doe, is haar laten huilen in bed. Dat heeft zij ineens wel weer nodig om in slaap te komen (was ze vanaf) soms wel een half uur lang.
Heel veel sterkte

Liefs Reneke

Hehe,

Ik houd zelf echt een strak schema aan, moe of niet moe!
Het gaat als volgt
7.30 opstaan
0900-1030 slapen
1230-14.30 slapen
1600-1700slapen
1900-0700 slapen

Ik heb me altijd heel strak aan een schema gehouden, want anders was er niks met hem te beginnen. het slaapje aan het eind van de dag slaat hij wel eens over, maar hij ligt dan wel gewoon op, maar hij ligt dan gewoon ff te relaxen.

Maar ik denk dat mijn zoontje wel redelijk veel slaapt hoor!

Succes!
x

Aha, dus 2x slapen is zo gek nog niet voor deze leeftijd. Leah is de vierde, maar echt, ik was het even kwijt hoe dat bij de anderen was.

Net temperatuur opgemeten en toch weer koorts: 38,5. Dus het nachtbraken zal dan toch eerder aan de ziekte liggen dan aan de slaapjes overdag. Eerst dat virus maar 's wegwerken. Al anderhalve week geklooi. Nachten zijn een drama op het moment.
Volgens mij heeft ze erge keelpijn.

Vandaag naar huisarts geweest, maar die doet er niets aan. Oortjes zagen er rustig uit.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!

Bij Feline is het slapen geen probleem gelukkig!!

Ze slaapt s'morgens ruim 2 uur
en dan s'middags ongeveer 2 1/2 uur en als ze dan vroeg wakker is in de middag (voor 15.00) dan gaat ze eind van de middag nog 3/4 naar bed. En dan s'avonds rond 19.00 weer naar bed tot de volgende morgen 07.30.

Ach en de ene keer slaapt ze langer dan de andere keer.
Maar 2 x slapen op een dag is niet raar voor een kindje van 8-9 maanden.

liefs,

Suus

Terug
Bovenaan