hoe vaak slapen 1 jarigen

Hallo,

Voor de eerste keer op het forum... en ik zie gelijk een onderwerp dat me erg intresseert!!!

Mijn dochtertje is 16 maanden en slaapt twee keer per dag.   Van 9.30u tot 11.00u en van 13.30u tot 15.00u, soms iets langer.   s'Avonds gaat ze om 19.30u naar bed en slaapt ze gelijk.   Ze wordt meestal 's nachts nog 1 keer wakker, dan krijgt ze nog een flesje en dan slaapt ze weer door tot 7.30uur.  

Ik weet echter niet of we er goed aan doen om haar 's nachts nog een flesje te geven, maar dat is de enige manier om haar snel stil te hebben en zelf ook nog wat slaap te kunnen pakken...   Hebben jullie hier ook ervaring mee?   Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb al vanalles geprobeerd, de 5 minutenmethode, laten huilen en om de 5 minuten gaan kijken, maar dat hielp allemaal niet...

Misschien hebben jullie bruikbare tips...

Groetjes Karin
 
Hoi Karin

Onze zoon kwam 's nachts ook altijd voor een fles en had het ook echt nodig. Tenminste zijn buikje knorde.
Ik ben begonnen met minder te geven. Ik gaf hem 180 ml en ben toen 150 ml gaan geven. De bedoeling was om steeds minder te geven, maar hij heeft de tijd zelf al verzet. Hij komt nu tussen half 6 en 6 uur. Dus dat gaat de goede kant op.

Groetjes Ria
 
Hoi,

Mijn zoontje is inmiddels 2 en slaapt (naar mijn idee) nog erg veel, maar hij zal het nodig hebben:
overdag gaat hij om 12.30 uur naar bed tot ongeveer 15.00-15.30 uur en in de nacht slaapt hij van 20.00uur tot 7.00-8.00 uur.
Overdag is het soms zelfs 16.00 uur of later, maar hij gaat dan wel om 20.00 uur gewoon weer lief slapen.
groetjes,
 
Ons zoontje (13 mnd) slaapt nog 1 keer per dag. Dat doet hij al vanaf dat hij 10 maanden was. Hij gaat om half 1 naar bed. Het is nogal wisselend hoe laat hij wakker wordt. De ene keer al na een half uur en de andere keer slaapt hij wel 2 1/2 uur.
Hij gaat 's avonds rond 19.00 uur weer naar bed en dan komt hij er om 08.30 uur weer uit.

Groeten van Gretl.
 
Hoi Melek,

Ik heb een zoontje van ruim 12 maanden en hij slaapt ook nog 2 keer per dag. meestal slaapt hij 's morgens van 10.00-12.00 en dan 's middags van 14.30 tot 16.00 uur. 's nachts slaapt hij van 20.00 tot 6.00 uur.
Dus een prima slaper!

Catja

 
Hoi,

Mijn dochter is 13 mnd. en slaapt nog 1 keer overdag. Ze heeft nooit zoveel geslapen en was met 10 maanden al terug naar 1 slaapje overdag. Toen was dat nog een slaapje van 2 uur, maar dat is inmiddels gehalveerd. Ze slaapt 's nachts ongeveer 12-13 uur achter elkaar door. En dan na haar lunch nog een uurtje. Vorige week heeft ze zelfs twee dagen achter elkaar helemaal niet geslapen overdag. Ik maak me er niet druk om. Zolang ze vrolijk is zit het wel goed denk ik maar.

groetjes,

Desiree
 
Wiebe is nu 14 maanden en hij slaapt ook nog 2 keer. Van 10.30 tot 11.30 en van 15.00 tot ca 17.00 en hij gaat dan om 20.30 slapen en slaapt meestal door tot 7.15.

Hij doet het goed op deze slaapjes, hij zal er zelf wel eentje laten vallen als hij er klaar voor is zeker?

grtjs, Bea
 
mijn zoontje nu 15 maanden slaapt meestal s'morgens tot hal 9 en gaat dan om 12.30 weer naar bed wordt dan om ongeveer 14.00 weer wakker en gaat sávonds tussen 20.00 en 20.30 weer lekker slapen en slaapt s'nachts heel de nacht door, (wij werken zelf allebei avonduren en liggen dus nooit voor 01.00 op bed van dar dat wij zijn klok iets later hebben gedaan)
 
Terug
Bovenaan