Hoe vaak werd jullie aangeraden om te 'klussen'

<p>Ik woon in België. Mijn gyneacoloog raadt aan om om elke twee dagen te klussen vanaf dag 9 na de NOD. En niet om elke dag te klussen, want dan heb je mindere kwaliteit en minder kans op zwanger te worden...ik vroeg me af of jullie hetzelfde advies kregen en of iemand sneller zwanger geraakt is door het elke dag te proberen tijdens periode van ovuleren? </p><p>Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!</p>Groetjes dreamer40

Hoii, het beste voor de zaadkwaliteit is om de dag te klussen ja.
Je kan het natuurlijk proberen maar de gynaecoloog geeft dat advies niet voor niks :)

Spannend en succes met jullie reis! ?

Hier ook om de dag! (wij werken met donor, maar dat maakte niks uit. Om de dag geeft betere kwaliteit zeggen ze in mijn ziekenhuis)

Dankjewel mama van een ☺️! Momenteel 11 dagen overtijd bij een onregelmatige cyclus. Na 4 dagen negatieve test. Maar pijnlijke borsten (zijkant en onderkant) en tepels, dus denk dat mijn eisprong mss eraan komt. Dus alle kansen zo goed mogelijk benutten ( om de dag dus ?)

Dat advies hebben wij ook aangehouden, en later zelfs teruggeschakeld naar twee keer per week (en drie keer zwanger geraakt;)). Sperma kan tot 72 uur overleven in je baarmoeder, dus je hoeft ook niet elke dag aan de bak. Succes!

Hey liesTH vorig jaar ook onverwacht sinds zwanger geweest ( meteen toen ik gestopt was met de pil), toen nog niet bewust mee bezig geweest en ik denk dat we toen ook om de drie dagen maar eraan toe kwamen, dus kan wel kloppen ?! Helaas was het toen ik de miskraam...maar we gaan vol goeie moed verder ☺️!

Ik denk inderdaad om de dag het best. Maar het hoéft niet altijd... ben ik het levende bewijs van haha, we gingen voor onze eerste poging begin januari, maar door omstandigheden konden we alleen tot 6 dagen voor mijn eisprong klussen. Wonder boven wonder is was het meteen raak (ik snap er nog steeds niets van, nu 6 weken zwanger) dus zaadjes kunnen écht lang blijven leven.

Terug
Bovenaan