Hoe vaak werd jullie aangeraden om te 'klussen'

Dit advies hoor je nog steeds overal maar dat is echt helemaal niet noodzakelijk. Ik zou er niet zo krampachtig mee omgaan zo oke vandaag "moet" en overmorgen moet etc. Gewoon lekker genieten is ook heel belangrijk en als je eens 2 dagen achter elkaar zin hebt kan dat écht echt geen kwaad en een keer 2 dagen niet, kan ook geen kwaad!

Om de dag zou inderdaad optimaal zijn voor de zaadkwaliteit, maar als je partner een goede zaadkwaliteit heeft is de kans echt aanwezig dat die ook nog ruim voldoende is bij dagelijks (of zelfs meerdere keren per dag) seks hebben, en als je partner een matige zaadkwaliteit heeft kan om de dag al te veel zijn voor zijn zaadkwaliteit. En wat nou uiteindelijk gewerkt heeft doet er ook helemaal niet zoveel toe: uiteindelijk hoeft er maar 1 zaadcel bij die eicel te komen om een zwangerschap te veroorzaken.
Kom je uit bij vruchtbaarheidsbehandelingen, zeker als dat is door verminderde zaadkwaliteit, dan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal en wordt het relevanter om een optimale periode van onthouding te vinden tussen elke zaadlozing. Maar zolang je daar nog niet bent zou ik me daar niet al te druk om maken en gewoon seks hebben wanneer jullie daar zin in hebben (als het goed is heb je rond je eisprong ook vanzelf iets meer zin in seks). 

Ik ben 2 keer zwanger  geraakt om het elke dag te doen tijdens de vruchtbare dagen. Ik denk dat dit per koppel verschilt wat het beste helpt.  En ook welke kwaliteit van de zaad van de man is

Voorlopig proberen we om de dag, maar dus nog steeds mijn maandstonden niet ?! Al 18 dagen overtijd en niet zwanger... Hopelijk heb ik ondertussen wel een eisprong gehad...we zien het wel ?

Ik had wel geteld maar 3x sex gehad de maand dat ik zwanger werd. Dit kwam we hadden corona ik was er totaal (niet meer) mee bezig.

Terug
Bovenaan