hoe van 5 naar 4flessen: 13 wkn oud en nog geen vast ritme

Hoi,

Mijn zoontje van 15 weken is sinds 2 dagne ook over op 4 flessen omdat we hem ook altijd wakker moesten maken voor de laastste voeding, met als gevolg dat hij 's morgens als weer vroeg wakker was.
Het cb heeft hier geen moeite mee, ze mogen 5 flessen nog hebben maar 4 is ook goed.

Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen van 210 ml water + 7 schepjes voeding.
De laatste fles krijgt hij tussen 19.30 en 20 uur en hij gaat vrij snel nadien slapen.

Groetjes Saskia

jeetje, mijn zoon is 6 en halve maand en krijgt nog 5 voedingen,(wel borstvoeding...). Ik twijfel de laatste dagen wel eens of ik de late voeding ga laten varen, maar met 13 weken is dat geloof ik zelfs ongezond. Nu ja, uiteindlijk moet je zelf bepalen wat je gaat doen, succes ermee!

Hoi Teddy,

Meestal wordt ze zelf wakker rond 21.30 uur. Heel af en toe moeten we ze wakker maken. Er zit wel wat speling tussen de voedingen. Tot nu toe doet ze het nog erg goed op 4 voedingen en is ze heel tevreden. Linde is nu bijna 16 weken.

gr. mech

Teddy is nu bijna 18 weken(7,1 kg en 68 cm)  en sinds 2 weken zitten we ook op 4 voedingen. Het gaat hartstikke goed, zelfs beter als toen hij 5 voedingen kreeg. Hij heeft nu minder last van krampen, volgens de kinderarts kreeg hij teveel(2x200, 3x 180)  met 5 voedingen en daarom waren zijn krampen ook nog niet echt minder. Nu heeft hij alleen in de vooravond nog last van krampjes. Hij drinkt trouwens zelfs nu met 4 voedingen zijn flessen niet eens leeg, dus soms maak ik me zorgen  of hij wel genoeg binnenkrijgt.
Ik denk dat er geen standaard tijd is voor baby's om over te stappen naar 5 of naar 4 voedingen. Je zal als moeder op je gevoel af moeten gaan en naar je kindje moeten  kijken. De ene baby is de andere niet.

Mijn dochtertje dronk met 7 weken al 5 voedingen (was ook al over de 5 kilo)
ze is nu 9 weken en heeft als sinds 7 weken moeite met de laatste voeding.
Ze heeft wel al 4 keer doorgeslapen, maar die laatse fles om +/- 11 uur gaat er niet in, 100ml hoogstens. Dus eigenlijk drinkt ze 4,5 voeding.
Toch blijven we het haar geven, omdat ze anders niet meer doorslaapt, maar we verschhuiven de voedingen vandaag steeds een kwartier, zodat ze wat eerder de laatse voeding krijgt, misschien helpt het !

Terug
Bovenaan