hoe veel en vaak huilt jullie kindje?

Hoi allemaal
Ik post hier niet vaak, maar lees wel veel mee. Eerst maar even vertellen dus wie ik ben. Ik ben Marrigje en ben sinds 29 april moeder van Tim. Hij is met de vacuumpomp ter wereld gekomen omdat hij het tijdens de persweeen erg benauwd had. De eerste 36 uur heeft hij niets gedronken, sindsdien drinkt hij goed. Helaas is de borstvoeding niet gelukt, ik hield hem niet bij, hij pakte mijn borst niet en hij had niet genoeg aan de inhoud van mijn (afgekolfde) melk. Om niet de hele dag met kolven, voeden en bijvoeden bezig te zijn, heb ik de emotionele beslissing genomen niet met de borstvoeding door te gaan. Dat gaf wel rust.

Nu maken zijn vader en ik ons zorgen over zijn vele huilen. We zijn bang dat het meer is dan alleen maar de darmkrampjes. Alles bij elkaar opgeteld slaapt Tim zo rond de 9 uur per dag, als we mazzel hebben is dat 's nachts... Verder kan hij niet wakker zijn zonder te huilen en iedere keer als we denken dat hij slaapt en we leggen hem in zijn bedje, dan begint hij na 5 a 10 minuten weer opnieuw te huilen. Hij heeft dan duidelijk pijn.
Drinken, poepen en plassen doet hij verder goed.
Voor de zekerheid gaan we morgen naar een osteopaat (na overleg met de ha) om te kijken of hij wel/geen last heeft van zijn nekje. Dat schijnt nogal vaak voor te komen na een vacuumbevalling. In Duitsland schijnen ze de kindjes daar meteen voor na te kijken, voor het zogenaamde KISS-syndroom. Hier in Nederland doen ze dat af als onzinverhalen en een osteopaat is dan een kwakzalver...
Hopelijk weten we morgen dus meer, ook al sluiten we zijn nekje uit...

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Marrigje

Hoi Marrigje,

wat goed dat je het bij de osteopaat laat nakijken. Zaken uitsluiten kan nooit kwaad he?! Ik hoor er voonamelijk hele goede verhalen over.
Wout heeft in het begin best veel gehuild, had toen veel last van krampjes en waarschijnlijk ook van te veel voeding (ik geef mijn oudste ook nog borstvoeding dus er was meteen in overvloed...)
Waaraan zie je dat Tim pijn heeft? Gebruik je al iets voor eventuele krampjes? (wij gebruiken sab simplex, goedje uit Duitsland, erg tevreden over)
Ik merk dat ik Wout echt helemaal moet leren kennen, is een heel ander kind dat onze oudste. De eerste 2 weken had hij echt duidelijk last van krampjes. Nu zijn we de sab aan het afbouwen en denk ik (of mijn man) soms dat het krampjes zijn en dan is meneer alleen maar woedend omdat hij alleen ligt bijvoorbeeld, of nog honger heeft. Maar hij gaat me dan tekeer, je denkt echt dat er heel wat aan de hand is (Tijn was veel gemoedelijker en rustiger)
Maar goed, volg je gevoel, moedergevoelens zijn vaak zo terrecht... Eerst maar eens naar de osteopaat en als die de nek uitsluit en jouw gevoel zegt dat er iets is weer terug naar de huisarts!

Sterkte ermee (en hou je ons op de hoogte?)

Natasja

Hoi Marrigje,

goed dat je zijn huilen serieus neemt.
Hopelijk biedt voor jullie de osteopaat uitkomst.
Belangrijk is om te kijken of er regelmaat in het huilen zit. Bijvoorbeeld een tijdje na zijn voeding? Of als hij moet gaan liggen, of juist rechtop zit.
Als tip wil ik nog doorgeven om te kijken naar koemelkallergie. Veel kleine kinderen hebben hier last van, maar wij kwamen er pas na 1.5 jaar achter!!! En ik werd echt gek van dat gehuil van d'r.
Succes!

Jannetje

Hoi Marrigje,

Pfff, wat moeilijk zeg, als je kindje zo weinig slaapt en zoveel huilt. Ja, het eerste waar ook ik aan denk ik misschien een koemelkallergie?

Heel veel sterkte!!

Hoi Marrigje,

Jeetje, wat een heftig verhaal! Goed dat je het laat onderzoeken, want je wilt het gewoon kunnen verhelpen als het iets is wat niet goed zit. Ik hoop dat het helpt, ben benieuwd naar de uitkomst van de osteopaat.

Sterkte!

Hoi,

Ik heb veel goede verhalen gehoord over een osteopaat. Het lijkt me goed om je kindje eens goed na te laten kijken.
Mijn oudste heeft het eerste half jaar erg veel gehuild... Vreselijk is dat! In het begin viel het nog wel mee. Ze begon echter steeds meer te huilen. Na een half jaar waren wij als ouders helemaal op. In het ziekenhuis konden ze niks vinden. We hadden alle soorten voeding geprobeert, alle middeltjes tegen krampjes, enz. Ook mijn dochter gaf duidelijk aan dat ze pijn had....maar waar!?!
Uiteindelijk gaf de huisarts het advies (tegen alle andere richtlijnen in) om te beginnen met vaste voeding en dan zo snel mogelijk de flesvoeding af te bouwen....en ongelofelijk maar waar...binnen 2 weken hadden we een heel ander meisje! Ze begon ineens zomaar te lachen...
Ik weet dat je nu niet veel aan mijn verhaal hebt, maar weet dat je niet de enige bent met problemen. Het is niet altijd maar een roze wolk...
Ik hoop voor jullie dat je morgen (het begin) van een oplossing vind.

Liefs Petra

Wij hebben er de laatste dagen een uitdaging bij, Jasmijn huilt normaal alleen als ze honger heeft maar ze heeft nu al 10 dagen geen ontlasting meer gehad en heeft daar vreselijk veel last van, echt heel zielig! En nu huilt ze dus ook af en toe van de pijn... en die huiltjes gaan echt door m'n ziel heen.... morgen afspraak bij de huisarts want er moet wel wat mee gedaan worden... Iemand hier ervaring mee? (ze krijgt BV btw...)

Ik had bij de oudste ook veel problemen met huilen. Zij huilde van 5 tot 10 in de avond en was ook ontroostbaar, we liepen eindeloos met haar rond. De eerste drie maanden. Ook wel krampjes, maar ook onrustig, zichzelf wakker maaiend met armpjes.
Onze tweede baby huilde maar af en toe, en nu onze derde baby huilt ook niet veel. 's avonds een uurtje, maar is wel tevreden als hij dichtbij je is, dus dat is geen drama.
Bij de oudste had ik geen hulp ingeroepen, maar ik had me voorgenomen om bij de derde dat zeker wel te doen, als dat nodig was.
Een fikse bevalling kan zeker de oorzaak zijn. Volg je gevoel gewoon, wie weet helpt het! Ik weet dat een maart mama ook naar de osteopaat geweest is, en haar kindje was daarna ook veel rustiger en huilde minder!
succes!

Terug
Bovenaan